וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של ג'יי.פי מורגן צ'ייס

דפנה מאור

10.10.2002 / 13:03

דירוג האשראי לטווח ארוך הורד מ-Aa3 ל-A1 לאחר שהבנק פירסם אזהרת רווח ועלול לקצץ אלפי משרות

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, בשל חששות כי המיתון בענף וקיצוצים צפויים בשורותיו יפגעו ביכולתו ליהנות מהתאוששות בכלכלה. סוכנויות סטנדרד אנד פור'ס ופיץ' כבר הורידו את דירוג האשראי של הבנק, מסיבות דומות. תחזית האשראי הנוכחית של הבנק היא יציבה, מה שאומר שהסיכויים להורדה נוספת בקרוב הם נמוכים.

דירוג האשראי לטווח ארוך של ג'יי.פי מורגן הורד ל-A1 מ-Aa3, וכן דירוג האשראי לטווח ארוך של החובות של חטיבות הבנק. שינוי הדירוג משפיע על אג"ח בשווי 42 מיליארד דולר, לפי הודעת מודי'ס.

ג'יי.פי מורגן יידרש ככל הנראה לקיצוץ של אלפי משרות בעקבות אזהרת רווח לרבעון השלישי שפירסם הבנק החודש ". הפיטורים בג'יי.פי מורגן, שיהיו בעיקר בתחום הבנקאות הסיטונית אך גם בענף ניהול הנכסים, לפי דיווחים, באים על רקע הירידה בהכנסות ממסחר והעלייה בחובות אבודים לחברות טלקום. מוד'יס אמרה כי היא חוששת שהקיצוצים יפגעו בבנק בהמשך, מכיוון שיבואו לצורך שיפור ביצועים בטווח הקצר ולא יכינו את הבנק לסיום מחזור השפל.

שווי השוק של ג'יי.פי מורגן צ'ייס נפל ל-30 מיליארד דולר - הנמוך משוויו של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן לבדו בעת המיזוג עם צ'ייס מנהטן לקראת סוף 2000. ג'יי.פי מורגן צפוי לדווח על התוצאות הכספיות שלו לרבעון ב-16 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully