וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים הוביל עיסקת מימון הקמת רשת חשמל בגבון

19.1.2016 / 10:04

הפרויקט יבוצע על ידי חברת טלמניע הישראלית והמימון יובטח על ידי חברת האשראי אשרא הממשלתית

יעקב אורבך צחי מלאך. בנק הפועלים,
יעקב אורבח וצחי מלאך/בנק הפועלים

החטיבה העסקית של בנק הפועלים, בניהולו של יעקב אורבך, הובילה עסקת מימון בהיקף של כ-260 מיליון שקל, לצורך הקמת רשת הולכה לחברת החשמל של רפובליקת גבון במערב אפריקה.

הקמת רשת הולכת החשמל תתבצע על ידי חברת טלמניע בע"מ מישראל, שבבעלות חברת פ.ק. גנרטורים וציוד בע"מ. במימון שותף בנק מזרחי טפחות, וזו הפעם השלישית בשנים האחרונות שבה בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות משתפים פעולה במימון פרויקטים של טלמניע בתחום ייצור והולכה של חשמל בגבון.

המימון יועמד לחברת החשמל של גבון בדרך של "אשראי קונים" (BUYERS CREDIT) לתקופה של כ- 9 שנים. במתכונת זו תועמד הלוואה לחברת החשמל של גבון ע"י הבנקים המלווים, בערבות משרד האוצר של ממשלת גבון. "אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ", שבבעלות ממשלת ישראל, העמידה לטובת הפרויקט פוליסת אשראי קונים. המימון יועמד על ידי הבנקים המלווים לחברת החשמל בחלקים, כנגד ביצוע אבני הדרך בפרויקט, והתשלומים יועברו ישירות לטלמניע, כתמורת יצוא. כנגד כל תשלום תירשם הלוואה לחברת החשמל של גבון.

הפתרון המימוני בדרך של "אשראי קונים" אפשר לחברת טלמניע להוציא לפועל פרויקטי תשתית גדולים בגבון, מבלי להיחשף לסיכוני אשראי פוליטיים ומסחריים. מבחינת טלמניע, מדובר בעסקות מזומן, ומבחינת הבנקים המלווים, אשראי מבוטח על ידי ממשלת ישראל.

מטעם בנק הפועלים הובילו את העסקה, אורן כהן, מנהל מערך מוצרי מימון מורכבים, חנוך שפיצר, מנהל המחלקה לעסקי סחר חוץ, יונה רוזנברג ואדי ריף מהחטיבה העסקית, בליווי משפטי של עו"ד ארזה אחיטוב-אורינובסקי ועו"ד אפרת אנגל.

הנפקת פוליסת הביטוח של אשרא לטובת בנק הפועלים בעסקה בגבון מהווה נדבך נוסף במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק הקיים מזה שנים רבות בין אשרא ובנק הפועלים. במסגרת זו חתם בנק הפועלים לאחרונה על הסכם עם אשרא, לפיו החברהתוציא ערבויות לטובת הבנק אשר יחליפו חלק משמעותי מהביטחונות שיצואנים קטנים ובינוניים נדרשים להעמיד לצורך הוצאת ערבויות לקונים בחו"ל.

יעקב אורבך, הממונה על חטיבת הבנקאות העסקית של בנק הפועלים, אמר: "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם אשרא שיאפשר ליצואנים קטנים ובינוניים להתמודד עם חוזי יצוא משמעותיים עבורם. שיתוף הפעולה של בנק הפועלים עם אשרא הוא מצוין ותורם רבות ליצואנים בישראל".

לדברי צחי מלאך, מנכ"ל אשרא: "הוצאת הערבויות לטובת בנק הפועלים תיעשה במסגרת תכנית הערבויות ליצואנים שיזמו שר האוצר והחשבת הכללית בשיתוף אשרא. היקפה של התכנית הייחודית כ- 100 מליון דולר והיא נועדה לתמוך ביצואנים קטנים ובינוניים שמחזור היצוא השנתי שלהם עד 50 מליון דולר".

עוד הוסיף צחי מלאך כי "בחלק גדול מהעסקות נדרשים היצואנים להוציא ערבויות בנקאיות לטובת הקונים. הדבר מחייב את היצואנים להעמיד בטחונות לבנק, ומגביל את יכולתם להרחיב את היקפי היצוא שלהם. הגיבוי שתיתן אשרא לבנק הפועלים במסגרת תכנית הערבויות יפחית בצורה משמעותית את היקף הביטחונות שידרוש הבנק מיצואנים קטנים ובינוניים, ויהווה מנוף משמעותי להרחבת עסקיהם של יצואנים אלה".

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים
  • עוד באותו נושא:
  • גבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully