וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפולת בשווקים מעמיקה: מגמה שלילית באסיה, הנפט נופל

שירות גלובס

20.1.2016 / 6:25

המדדים המרכזיים באסיה, למעט יפן, יורדים לרמות הנמוכות ביותר מאז סוף 2011, בתגובה לירידות החדות בחוזים בוול סטריט. חבית נפט נסחרת בפחות מ-28 דולר לחבית 

הבורסה לניירות ערך, תל אביב אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב. ציפייה לפתיחת מסחר שלילית/ראובן קסטרו

נמשכת המפולת בשוקי העולם: בורסות אסיה נסחרות הבוקר (ד') במגמה שלילית בצל המשך הנפילות במחירי הנפט שנסחר ב-28 דולר לחבית. אמש הצליחו המדדים המובילים בוול סטריט להינעל במגמה מעורבת בתום יום מסחר תנודתי, אך כעת נסחרים החוזים העתידיים בירידות שערים חדות. מדד MSCI Asia Pacific להוציא את יפן נופל לרמות הנמוכות ביותר מאז סוף 2011.

הנפילות במחירי הנפט, שרק הולכות ומחמירות, מעלות את החשש לבריאות הכלכלה הגלובלית ולאפשרות לפשיטת רגל של חברות אנרגיה גדולות, ובוודאי שמוציאות למשקיעים את התיאבון לסיכון, קרי מניות.

רוב האנליסטים מעריכים שמחיר הנפט ימשיך לרדת כאשר ההערכות הפופולריות מדברות על 20-25 דולר לחבית אולם חלק מהגופים נוקטים בתחזיות אגרסיביות יותר של 10-15 דולר לחבית.

הבנק המרכזי הסיני יזריק יותר מ-600 מיליארד יואן לבנקים

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה פרסמה אתמול דו"ח, במסגרתו היא מעריכה כי איראן, לאחר הסרת הסנקציות הכלכליות, תוכל לייצא 300 אלף חביות נפט ביום עד סוף הרבעון הראשון, ומספר זה יגיע ל-600 אלף חביות ביום עד סוף הרבעון השני של השנה.

בהתאם למגמה במחירי הזהב השחור, ענקיות אנרגיה כגון PertoChina  ו-CNOOC  רושמות ירידות שערים ניכרות.

ב-RBC ציינו היום כי סקרים שנערכו בקרב משקיעים מראים כי הם דוביים יותר בנוגע לוול סטריט יותר מכל תקופה אחרת מאז אמצע 1987. "ההיסטוריה מוכיחה כי הסנטימנט היה הכהה ביותר לפני עלות השחר", ציינו שם.

הבנק המרכזי הסיני חשף אתמול כי יזריק יותר מ-600 מיליארד יואן (כ-91.22 מיליארד דולר) לתוך המערכת הבנקאית על מנת לספק נזילות ולאושש את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

אתמול דווח בסין כי הכלכלה צמחה ב-6.9% ב-2015, בהתאם לתחזיות אך מתחת לרמת הצמיחה של 7.3% שהושגה ב-2014. זהו קצב צמיחה התמ"ג הנמוך ביותר בסין מאז 1990.

במקביל, קרן המטבע העולמית פרסמה אתמול דוח חצי-שנתי, במסגרתו היא מעריכה כי כלכלת סין תוסיף להתכווץ: מ-6.9% ב-2015 ל-6.3% השנה ול-6% ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully