וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: צניחה של 9.8% ביצוא הסחורות מישראל ב-5 החודשים האחרונים

ליאור כגן

10.10.2002 / 15:26

יבוא הסחורות הסתכם ב-2.4 מיליארד דולר בספטמבר לעומת יצוא של 2 מיליארד דולר; הגירעון המסחרי - 400 מיליון דולר

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על סחר החוץ של ישראל, לא ממשיכים להצביע על המצב הקשה בו מצוי המשק. מהנתונים עולה כי בחמשת החודשים האחרונים נרשמה ירידה חדה של 9.8% ביצוא הסחורות (למעט יהלומים), זאת, לאחר יציבות בחודש אפריל ועליות מתונות בינואר-מרס. ירידה חדה של 8.4% (בשיעור שנתי) נרשמה גם ביצוא התעשייתי בחודש ספטמבר. מבין הסעיפים השונים בלט בירידה של 10.1% (מתחילת השנה) יצוא תעשיות טכנולוגיה עלית, המהווה 49% מכלל היצוא התעשייתי.

מנתוני הלמ"ס, עולה כי יבוא הסחורות בחודש ספטמבר הסתכם ב-2.4 מיליארד דולר, לעומת יצוא של שני מיליארד דולר בלבד, כך שהגירעון המסחרי הסתכם בחודש זה ב-400 מיליון שקל. הגירעון המסחרי (למעט אוניות, מטוסים, יהלומים ודלק) הגיע בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-348 מיליון דולר בממוצע לחודש, שהם 4.2 מיליארד דולר במונחים שנתיים. זאת, בהשוואה ל-3.7 מיליארד דולר בשנת 2001.

נתוני המגמה שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על המשך העלייה ביבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה) שהחלה בחודש מאי והסתכמה ב-3.4% בשיעור שנתי.

יבוא מוצרי צריכה עלה בחודש האחרון ב-3.7% בשיעור שנתי, לאחר ירידה רצופה בחודשים פברואר - אוגוסט. יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון, משקאות, כלי בית והלבשה) עלה ב-9.2% בשלושת החודשים האחרונים, לאחר ירידה של 7.1% בפברואר-יוני. בנוסף חלה האטה בקצב ירידה של יבוא מוצרים בני קיימא למשקי בית (כגון ריהוט, מוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה לצריכה פרטית): - 16.0% בחודשיים האחרונים, לעומת -28.7% בחודשים מארס-יולי.

ביבוא מוצרי השקעה (למעט אניות ומטוסים) הואץ קצב הירידה, בחודשיים האחרונים ל-11.4% בשיעור שנתי, לעומת ירידה של 4.2% בחודשים מארס-יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully