וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק המייעצת לבזק ולפלאפון בבחינת השקעה בדור 3: יהיה קשה להחזיר את ההשקעה

ערן גבאי

10.10.2002 / 16:09

מייעצת לבזק גם בהיערכות לכניסת הכבלים לשוק הטלפוניה הפנים ארצית; אופק ניסתה לחבור לסלקום בתחרות בשוק ה-LMDS



חברת אופק, שזכתה בעבר ברישיון מפ"א להתחרות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בבזק והמשמשת כיום כגוף מייעץ לבזק בנושאי טכנולוגיה, מייעצת לבזק ולקבוצת החברות הבנות שלה - פלאפון ובזק בינלאומי, בבחינת ההשקעה בשירותי ה-WLAN והדור השלישי.



נודע כי גם סמנכ"ל ההנדסה של אופק, דוד אביב, נכח במפגש שהתקיים במשרדי אינטל ישראל, שעסק בהחלפת דעות סביב טכנולוגיית הדור השלישי וה-WLAN.



אביב טוען כי כלל לא ברור אם ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה בדור 3, והרבה יותר סביר שההכנסה הממוצעת ממנוי בדור 3 תהיה נמוכה מזו בדור 2.5. "אני לא רואה איך חברות הסלולר מחזירות את ההשקעה בדור 3, אלא אם הממשלות יקטינו בצורה משמעותית את תשלומי הרישיונות של דור 3. גם בארץ יהיה קשה להחזיר את ההשקעה. פלאפון עשויה להידרש להשקעה נמוכה יותר מזו של סלקום ופרטנר במעבר החברות לדור השלישי, אך בכל מקרה, נדמה שדור 2.5 יעכב את כניסת החברות לדור 3".



חברת אופק, שזכתה בעבר ברישיון מפ"א להתחרות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית ונאלצה להחזיר את הרישיון לאחר כישלון השיחות עם סלקום, להקמת חברה שתתחרה בבזק בשוק ה-LMDS, מייעצת היום לבזק בהיערכות שלה לכניסת חברות הכבלים לשוק הטלפוניה הפנים ארצית.



בזק מתחילה בימים אלה בהיערכותה ובבחינה הטכנית לקראת כניסתן הצפויה של חברות הכבלים לתחרות בתחום הטלפוניה הנייחת באזורי העסקים. כניסת הכבלים לתחרות מול בזק באזורי העסקים המרכזיים, המהווים כ-20% מסך לקוחות בזק והמספקים את החלק הארי בהכנסות החברה, צפויה להתחיל במהלך 2003, כך שהכבלים יוכלו להציג בפני שר התקשורת, ראובן ריבלין, באוגוסט 2003 "התחלת פעילות" ולדחות, עקב כך, את פתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות לאוגוסט 2005.



כמו כן, מייעצת אופק לבזק גם בנושא השימושים האפשריים בתדרי ה-LMDS שיוצעו למכירה, ושבזק עתידה לרכוש חלק מהתדרים כדי להשלים את הרשת שלה.



בזק ויורוקום הגיעו להסכמה ביניהן על מכירת נכסי אופק לפני כחצי שנה. אופק פעלה בשוק במשך כשנה ומנתה בשיא כ-200 עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully