וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי תביעות ייצוגיות נגד בנק לאומי ולאומי קארד

אמיר הלמר

10.10.2002 / 16:17

לטענת התובע בנק לאומי ולאומי קארד גובים שלא כדין דמי טיפול ועמלת הגבלת אחריות; הסכום של שתי התביעות מוערך בכ-44 מיליון שקל

עו"ד אריה רייזל מפתח תקווה הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב שתי תביעות ובקשות להכיר בהן כייצוגיות כנגד בנק לאומי וחברת כרטיסי האשראי של לאומי קארד.

אחת התביעות הינה בגין גבייה שלא כדין של דמי טיפול והיא מוערכת ע"י התובע בכ-33 מיליון שקל. תביעה נוספת נסובה סביב חיוב לקוחות 'בדמי הגבלת אחריות' בניגוד לחוק הבנקאות וסכומה מוערך בכ-11.3 מיליון שקל.

רייזל טוען בתביעתו בגין 'דמי טיפול כי הוא התקשר עם הבנק וחברת האשראי כדי להשתמש בכרטיס האשראי שהונפק לו על ידם וכי 'טיפול הוא חלק בלתי נפרד מההתקשרות'.

רייזל טוען בתביעה כי בתנאי ההצטרפות שמצויים בחוזה ההתקשרות עם הנתבעים לא מוזכרים 'דמי טיפול' כעמלה שהוא מחויב לשלם ומתברר כי גביית דמי טיפול היא תוצרת חדשה של הנתבעים אותה החלו לגבות החל מחודש פברואר 2002'.

רייזל טוען כי גביית 'דמי טיפול' כעמלה אינה חוקית שכן אין מדובר כלל בעמלה שכן עמלה נגבית בעד שירות שניתן ובמקרה זה טיפול בלקוח אינו שירות או בלשון התובע - 'בכל לקוח מטפלים'.

עוד טוען רייזל כי גביית 'דמי טיפול' הינה שינוי חד צדדי בחוזה האחיד בינו לבין הנתבעים ומאחר ומדובר בתנאי מקפח על ביהמ"ש לבטלו.

לגבי גביית 'דמי הגבלת אחריות' טוען רייזל כי מדובר בגביית עמלה על דבר לו מחויבים הנתבעים עפ"י חוק כרטיסי חיוב אשר בו מוסדר כל עניין מקרי הגבלת האחריות של הלקוח.

רייזל טוען כי עמלת 'דמי הגבלת אחריות' ככל העמלות צריכה להיגבות עבור שירות המתבקש ע"י הלקוח לפי תעריף ידוע מראש בעת ההתקשרות.

רייזל טוען כי חברת לאומי קארד החלה לגבות בחודש אוגוסט השנה את העמלה ובפנייתו התברר כי מדובר בחיוב חד שנתי בגין "הגבלת אחריות הלקוח בשימוש בכרטיס ומהווה ביטוח לעסקות וחיובים במקרה של אובדן הכרטיס".

רייזל טוען כי חוק כרטיסי חיוב מסדיר את הסוגיה וכי הנתבעים אינם יכולים לבקש עמלה על מה שהם מחויבים עפ"י חוק. טרם הוגשה תגובת הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully