וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוטכנולוגיה כללית: "רואי החשבון של KPMG אמרו שיש חולשה מהותית במבנה הפיננסי שלנו"

נתן ליפסון

10.10.2002 / 16:20

דוברת מטעם החברה ל-TheMarker: "מכיוון שהכנסנו את השינויים החשבונאיים שביקשו מאיתנו, הופתענו מהחלטתם להתפטר. ייתכן שעשו זאת בגלל עומס עבודה"



"רואי החשבון של KPMG אמרו שיש חולשה מהותית במבנה הפיננסי שלנו" - כך אומרת ל-TheMarker היום לאה ברקוביץ, דוברת מטעמה של ביוטכנולוגיה כללית . לפני כשבוע הודיעה פירמת ראיית החשבון על כך שהחליטה להתפטר מתפקידה כמבקרת ביוטכנולוגיה כללית - כחודשיים בלבד אחרי שמונתה לו.



"הם רצו שנשפר את המבנה הארגוני הפנימי שלנו", אמרה הדוברת, שנמנעה מלומר אם מדובר באיכות מנגנוני הביקורת הפנימית של החברה. "המסר שלהם", אמרה עם זאת הדוברת, "היה שהם רוצים לראות יותר יעילות במבנה הפיננסי שלנו. הם אמרו גם שביקורת טובה יותר היתה מצליחה למנוע מאיתנו את הצורך לערוך מחדש את דו"חותינו הכספיים".



רואי החשבון של KPMG, שהחליפו בתפקיד את פירמת ראיית החשבון אנדרסן, ביקשו מראשי טכנולוגיה כללית לבצע שינויים חשבונאיים בדו"חות הכספיים של ביוטכנולוגיה כללית ל-2001 - האחד קשור להיוון של השקעה במפעל והשני קשור לדיווח על שינויים באופציות שניתנו למנהלים בכירים שפרשו. KPMG אמרה שבמקום להוון את ההשקעה היה לדווח עליה כהוצאה, מה שהיה מקטין את רווחי החברה, וכן שהיה לדווח על שינוי האופציות כהוצאה לפיצויים, מה שהיה מקטין גם כן את רווחי החברה.



"הסוגייה הראשונה", אמרה ברקוביץ, "נתונה לפרשנות, אך קיבלנו את עמדתה של KPMG. בקשר לסוגייה השנייה - כאן טעינו. היינו צריכים לראות את הטעות הזאת קודם לכן אך היא חמקה מאיתנו. לא היתה כאן כוונה. היתה כאן טעות טהורה".



עקב הערותיה של KPMG ביוטכנולוגיה כללית ערכה מחדש את הדו"חות הכספיים לשנת 2001 אך גם לשנים 1999 ו-2000 ולמחצית הראשונה של 2002 - בגלל נתוני השוואה. הדו"חות החדשים שהוגשו מכילים את השינויים שהתבקשו על ידי KPMG.



"אני לא חושבת ש-KPMG עזבה בגלל בעיות ביקורת אצלנו", אמרה ברקוביץ. "מכיוון שיישמנו את השינויים החשבונאיים שהם ביקשו מאיתנו ומכיוון שקיבלנו את הערותיהם בעניין המבנה הפיננסי שלנו הופתענו כשקיבלנו את מכתב ההתפטרות שלהם. ייתכן שהם עזבו בגלל עומס עבודה שמוטל עליהם".



ברקוביץ אמרה גם כי למיטב ידיעתה לא יהיו עזיבות של עובדים עקב הפרשה וכי היא מצפה שביוטכנולוגיה כללית תבחר פירמת ראיית חשבון חדשה "ממש בקרוב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully