וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הברוקרים אנליסט קיצצה 15% משכר העובדים ופיטרה עובדים

אילן מוסנאים

10.10.2002 / 13:05

כך נודע ל-TheMarker; מנכ"ל החברה אהוד שילוני אישר כי היא מבצעת מהלכי התייעלות אולם אמר שהמהלך אינו מחייב דיווח מיידי; נפגעה בעיקר מהירידה בהיקף נכסי הקרנות



בעקבות המשבר והירידה בפעילות בשוק ההון המקומי, החליטו מנהלי חברת הברוקרים אנליסט לקצץ את שכר העובדים בשיעור של 15% ולנקוט במהלך של פיטורים; כך נודע ל-TheMarker. בסך הכל מעסיקה היום החברה, שבשליטת אהוד שילוני ושמואל לב, כ-35 עובדים.



מנכ"ל החברה, אהוד שילוני, סירב להתייחס למספרים הספציפיים, אולם אישר כי החברה נמצאת בתהליך של התאמת העלויות לירידה בהכנסות, שכולל בין היתר הפחתת שכר העובדים וכן פיטורים. עם זאת, שילוני ציין כי לא מדובר בתהליך משמעותי שמחייב דיווח.



שילוני הוסיף כי למרות הירידה בהיקפי הפעילות בשוק ההון, חלק מההוצאות "הקבועות" של חברות הברוקרים, דוגמת האגרות המנדטוריות שהן נדרשות לשלם וביטוחי האחריות העצמית שהן קונות מחברות הביטוח, התייקרו בצורה משמעותית. החברות לא יכולות להקטין הוצאות אלו, עקב הנחיות רשות ניירות ערך, והן נדרשות לקצץ בסעיפים אחרים.



נזכיר כי ברבעון השני דיווחה אנליסט על הפסד של 3.5 מיליון שקל, ירידה של 20% לעומת הפסד של כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, גם הכנסות החברה המשיכו להצטמק וברבעון השני של 2002 הסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל - ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל. מניית החברה לא איחרה להגיב להתפתחויות השליליות, והיום נסחרת החברה בשווי של כ-17 מיליון דולר, לאחר שאיבדה כ-30% מתחילת השנה.







חברת הברוקרים אנליסט עוסקת בפעילות מגוונת הקשורה בשוק ההון וכוללת ייעוץ וניהול תיקי ניירות ערך עבור לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל וחיתום וכן ייעוץ בהנפקות של ניירות ערך. הפעילות העיקרית של החברה היא ניהול קרנות הנאמנות.



ברבעון השני סבלה החברה מקיטון של כ-930 אלף שקל או 17% בהכנסותיה מניהול קרנות נאמנות ל-4.3 מיליון שקל. ירידה זו נרשמה בעיקר עקב הירידה בגודלן של קרנות הנאמנות של החברה, וזאת בעקבות הפדיונות הכבדים בשוק הקרנות בתקופה המדווחת וירידות השערים בבורסה. נכסי הקרנות שבניהול החברה הסתכמו בסוף הרבעון השני בכ-528 מיליון שקל, וזאת לעומת כ-573 מיליון שקל בתום הרבעון הקודם וכ-622 מיליון שקל ברבעון השני של 2001.



נכסי החברה הסתכמו בסוף הרבעון השני בכ-104.5 מיליון שקל, מתוכם כ-93.4 מיליון שקל מזומנים וניירות ערך סחירים. ההון העצמי של חברת הברוקרים הסתכם בכ-86 מיליון שקל, המהווים כ-82% מסך המאזן של החברה. ברבעון המקביל הסתכם ההון העצמי של החברה בכ-88.8 מיליון שקל והיווה כ-78% מסך המאזן שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully