וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית טכנולוגיות ה-SMS הישראלית Cellact חודרת לאירופה: מכרה שרת ל-First Advise הבריטית ב"כמה מאות אלפי דולרים"

נתן ליפסון

10.10.2002 / 16:36

מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, אבנר פורת: אנחנו כמעט מאוזנים. אין לנו תוכניות לגייס עוד כסף



יצרנית טכנולוגיות ה-SMS הישראלית Cellact מכרה שרתים מתוצרתה לחברת הייעוץ הפיננסי הבריטי First Advise ב"כמה מאות אלפי דולרים" - כך אומר מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, אבנר פורת. זאת העסקה הראשונה של Cellact באירופה - שוק ה-SMS הגדול והמפותח בעולם.



Cellact הוקמה בסוף 1999 על ידי פורת ועל ידי אמיר דורות, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. בפברואר 2001 השקיעה בה אלביט 2 מיליון דולר תמורת 45% מהמניות, כלומר לפי שווי חברה של כ-4.4 מיליון דולר אחרי הכסף.



הטכנולוגיה שפותחה על ידי Cellact מאפשרת לארגונים לנצל את טכנולוגיית ה-SMS לצורכיהם. First Advise תשתמש בה כדי לקיים קשר עם לקוחותיה.



בישראל יושמה הטכנולוגיה של Cellact גם כדי לאפשר למנויי סלקום ליצור קשר בטכנולוגיית SMS עם לקוחות פלאפון ולהפך. עם לקוחות ה-Corporate של Cellact בישראל נמנים טלמסר, קווי זהב, פדקס, חדר העסקות של בנק הפועלים, יוניתורס, טלאול ואחרים.



פורת נמנע מלמסור פרטים הנוגעים להכנסות החברה, המעסיקה 13 עובדים, או רווחיה, אך אמר כי היא "כמעט מאוזנת" וכי אין לה תוכניות לגייס סכומי כסף נוספים.



השחקנים הגדולים ביותר בענף זה הם בריטים. השחקן הגדול ביותר באירופה הוא Empower Interactive, שהשלימה לפני כשנה גיוס של 7.5 מיליון דולר. שחקנים נוספים הם Dialogue Communications ו-WapMX.



פורת אמר כי Cellact לא תקים מערך שיווק עצמאי וכי תנסה למכור את מוצריה באמצעות צדדים שלישיים. לדבריו, החברה מקיימת עתה מגעים עם חברת אינטגרציה אירופית גדולה.



על פי נתונים שבידי Cellact, בשנת 2001 נשלחו בעולם כ-120 מיליארד הודעות SMS, לעומת 70 מיליארד בשנת 2000 ו-25 מיליארד בשנת 1999. ביולי השנה נשלחו 30 מיליארד הודעות SMS, כלומר נחצה קו מיליארד הודעות SMS ליום.



עד סוף שנת 2002 ישתמשו, להערכת חברת המחקר GSM Association, כ-576 מיליון אנשים ב-SMS וב-2006 מספר האנשים שישתמשו ב-SMS יעמוד על 1.36 מיליארד.



מנתוני המפעילים הסלולריים המקומיים, אומרת Cellact, עולה כי מספר הודעות ה-SMS בישראל מגיע לכ-100 מיליון בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully