וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפקס מוטבים: "אזהרת הרווח וההכנסות של דאסו לא תשפיע על טקנומטיקס; היא תעמוד בתחזיות"

גתית פנקס

10.10.2002 / 17:41

דאסו מתחרה בטקנומטיקס באמצעות החברה הבת דלמיה, אולם היא לא פירסמה נתונים לגביה; איפקס: התחזיות של דאסו היו אגרסיוויות מראש, בעוד טקנומטיקס אמרה שהשוק קשה



מספר ימים לפני סיום חודש ספטמבר פירסמה חברת Dassault הצרפתית, מתחרתה של טקנומטיקס , אזהרת רווח והכנסות למחצית השנייה של 2002 - בפעם הראשונה בתולדותיה. מסתבר שיעדי הצמיחה של דאסו היו גבוהים ושאפתנים מדי.



מקורה של האזהרה הוא בתחום ה-(PLM (Product Lifecycle Management, עסקי הליבה של דאסו, המהווים כ-95% מהכנסותיה. ה-PLM הוא תהליך הכולל ייצור והנדסת המוצר, ומוצרי ה-MPM של טקטונטיקס, המתמחה בפיתוח תוכנות הדמיה לתהליכי ייצור באמצעות מחשב (CAPE) משתלבים בשלב הביניים בתהליך זה.



אם כך, מהי ההשפעה של אזהרות דאסו על טקנומטיקס? "אין, להערכתי, השפעה ישירה על החברה הישראלית", אומר אלכס רבינוביץ', אנליסט במחלקת המחקר של בית ההשקעות איפקס מוטבים. "דאסו מתחרה בטקנומטיקס באמצעות חברה בת בשם דלמיה, שמוכרת בכ-30 מיליון דולר בשנה והיא עצמה מוכרת פי עשרות מונים מהחברה הבת (אמורה למכור בכ-172 מיליון דולר ברבעון השלישי, ג.פ.). דאסו לא התייחסה באזהרותיה בצורה ספציפית לייצור, אלא רק לתיב"מ (תכנון באמצעות מחשב), ולכן קשה להעריך האם דלמיה נפגעה או לא".



לדברי רבינוביץ', טקנומטיקס מראש סיפקה תחזיות פחות אגרסיוויות ל-2002, לעומת דאסו, שדיברה על צמיחה של כ-20% לשנה, "דבר שגרם לאנשים להרים גבה בחוסר הבנה, שוודאי לא מופתעים כעת".



הוא מאמין כי החברה הישראלית תקלע לתחזיות שמדברות על הכנסות של 20.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה ועל רווח של 571 אלף דולר (5 סנטים למניה). "טקנומטיקס תעמוד במספרים מאחר שמלכתחילה היא דיברה על סביבה קשה ועל צמיחה מועטה אם בכלל השנה. אנחנו מעריכים ירידה של 5% בהכנסות 2002 וצמיחה של 11% ב-2003". ההערכות הן כי שוק ה-MPM יצמח ב-15%-20% בשנה הבאה.



מאז תחילת שנת 2000 רכשו EDS, המובילה העולמית לשירותי IT, ודסאו מספר חברות ששולבו בחטיבות התיב"מ שלהן, ו-EDS רכשה את SDRC ואת יוניגרפיקס בכמיליארד דולר במזומן, והקימה את חטיבת EDS-PLM עם מחזור מכירות של כמיליארד דולר (מכפיל 1). בשוק ההון חששו שמא ניתן להסיק מהעובדה שהחברות לא רכשו את טקנומטיקס דבר מה הנוגע לסיכוייה.



והנה, בסוף אוגוסט סיפקה טקנומטיקס הודעה אסטרטגית משמעותית ביותר עבורה, לפיה EDS תאמץ את המוצרים שלה ותפסיק למעשה פיתוח מוצרים קיימים שלה. כך, EDS, שהיתה מתחרה ישירה של טקנומטיקס והיוותה כ-20% משוק התכנון, הפכה להיות שותפה מלאה שלה - שיפור עמדות משמעותי בזווית של התחרות עם דאסו. השתיים מחזיקות כעת בכ-75% משוק התוכנות לייצור ודסאו ביתר.



"ההסכם יתחיל לבוא לידי ביטוי בתוצאות טקנומטיקס ברבעון הרביעי, אולם השלב המהותי - אינטגרציה בין אנשי המכירות של EDS למוצרים של טקנומטיקס, יקרה רק ברבעון השני של 2003 ובאותו מועד יתחיל להשפיע על התוצאות הכספיות", סבור רבינוביץ'.



באיפקס הגדירו בזמנו את המהלך כ"הסכם האסטרטגי החשוב ביותר של טקנומטיקס עד היום". הם הוסיפו כי שיתוף הפעולה יוצר חתונה קתולית בין החברות "ומזכיר לנו מאוד את הסכם HP-אינדיגו". כלומר, יתכן שסופה של טקנומטיקס יהיה בכל זאת ברכישה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully