וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רשת שיווק אירופית תציל את רשת מגה הקורסת?

אילנית חיות

21.1.2016 / 12:43

רשת ויקטורי מנהלת מגעים יחד עם תאגיד "מוביל באירופה בתחום קמעונאות המזון". על המחיר עדיין לא מדברים שם, וגם לא על מה יעלה בגורל עובדי הרשת

סניף מגה בקריית אונו  סגור היום היום 18 ינואר 2016. ראובן קסטרו
סניף מגה בקריית אונו סגור היום היום 18 ינואר 2016/ראובן קסטרו

רשת ויקטורי היא הראשונה שמיהרה להצהיר כבר בהודעה לבורסה כי בכוונתה להתמודד על רכישת רשת מגה במלואה, יחד עם תאגיד "מוביל באירופה בתחום קמעונאות המזון". על המחיר עדיין לא מדברים שם וגם לא על מה יעלה בגורל עובדי הרשת.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת אומר כי יש לא מעט סוגיות שמטרידות אותו ולאחר שיהיה עליהן תשובות, "יהיה קל יותר להזיז מהלכים במגה".

- רכישת מגה טומנת בחובה סיכוי אבל גם סיכון לא קטן. עד כמה אתם מסוגלים למזג רשת שמספר סניפיה גודל פי 4 מהסניפים שלכם?

"כמו שמגה נוהלה עד היום, יכולת הניהול שלנו היא הרבה יותר טובה. אנחנו בין הרשתות הפרטיות היחידות שיודעות לנהל גם חנויות שכונתיות וגם חנויות מחוץ לעיר. סיכון יש בכל עסק".

- מה יהיה מעמד עובדי מגה אם תרכשו את הרשת?

"עוד לא חשבנו על זה. זה לא פשוט. יש לי עדיין כמה שאלות שמטרידות אותי. כשאתה קונה עסק מכונס, אתה קונה אותו נקי וללא חובות. הסוגיה ראשונה היא האם הקונה צריך לקחת על עצמו את התחייבויות העבר לעובדים? כשאני קניתי לאחרונה סניפים ממגה, העובדים פוטרו קודם ולאחר מכן נקלטו אצלי. האם הקונה צריך לקלוט את העובדים עם התנאים הנוכחים שלהם? אני לא מדבר על שכר אלא על שווי שכר. יש עובדים שמגיע להם 20 ואפילו 30 ימי חופשה בשנה. זה לבד שווה 40 מיליון שקל בשנה. כל זאת בזמן שעובד רגיל במשק מקבל 12 ימי חופשה ואם הוא תותח, הוא מקבל 15. אין לי בעיה עם מה שהם מקבלים רק שזה מחיר אחר לגמריי. הכול צריך להיות מתומחר.

"הבעיה השנייה בנושא מגה היא שכ"ד. איזה שכ"ד משלמים על הסניפים של רבוע כחול נדל"ן? יש סניפים שאנחנו יודעים על שכ"ד גבוה במיוחד. האם יש מישהו שיכול לעמוד בזה? התשובה היא לא".

- מ-1 עד 100 כמה חשוב לך שתעשו את העסקה הזאת?

"טוב לי איפה שאני נמצא היום. בסוף פברואר נהיה עם 42 סניפים פעילים. יכול להיות שהעסקה עם מגה בעיר תשים אותי במקום טוב יותר".

- הודעה כזאת לבורסה עושה טוב למניה?

"זה לא מעניין בכלל. לפי חוות-הדעת המשפטית שקיבלתי, הייתי צריך להוציא דיווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully