וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים הובילו לעליות - פאריס זינקה ב-3.8%

יהודה שויצר

10.10.2002 / 18:33

מגזר הפיננסים עלה לאחר שקומרצבנק איששה את התחזיות לרבעון; סוסייטה ג'נרל זינקה ב-9%; אלקטל זינקה ב-9%



עליות השערים החדות שנרשמו בוול סטריט בשעות הראשונות הובילו לאופטימיות מחודשת בשוקי אירופה, שסגרו את יום המסחר בעליות נאות. את המגמה החיובית משכו מניות הפיננסים והטלקום ששלחו את הבורסה בפאריס לעלייה של 3.8%. בלונדון עלה מדד ה-FTSE ב-0.9%.



הצמיחה בגוש היורו השנה צפויה להסתכם בפחות מ-1% - הקצב האיטי ביותר מאז 1993, לפי תחזיות הנציבות האירופית. הנציבות האירופית הורידה היום את תחזית הצמיחה של גוש היורו ברבעון הרביעי ל-0.2%-0.5%, בדומה לרבעון השלישי. תחזית הצמיחה למחצית השנייה הורדה ל-0.3%-0.6%.



הבנק המרכזי של אירופה והבנק המרכזי של בריטניה הותירו את הריבית ללא שינוי בפגישותיהם היום. הריבית בגוש היורו עומדת על 3.25%, לאחר שהבנק קבע שהיא נאותה, על רקע הצמיחה הכלכלית והאינפלציה. בבריטניה נותרה הריבית ב-4%, שפל של 38 שנים.



בגרמניה עולות מניות המגזר הבנקאי לאחר מספר ימי ירידות - קומרצבנק ממריאה ב-17% לאחר שהמנכ"ל יצא בדברי הרגעה לגבי דו"חות הרבעון השלישי. דויטשה בנק רושמת עלייה של 7% ודוחפת את מדד הדקס לעלייה של כ-4% לקראת תום המסחר. בפאריס זינקה מניית סוסייטה ג'נרל ב-9%.



מניות הטכנולוגיה סיימו בעליות חדות על רקע הזינוק בנאסד"ק. חברת האלקטרוניקה והשבבים פיליפס הודיעה כי תסגור את חטיבת הרכיבים ותרשום הוצאה חד פעמית של 175 מיליון יורו בשל הסגירה. מנייתה, שירדה בפתיחה, סיימה בעלייה של 9%. אינפיניון ו-ST הצרפתית, שתי חברות השבבים הגדולות באירופה, עלו ב-7% ו-9% בהתאמה.



נוקיה עלתה ב-4% לאחר שנומורה העלה את דירוג המניה וחזה שהחברה תאשר את תחזית הרווח השנתית בשבוע הבא. מתחרותיה הצרפתית והשוודית עלו: אלקטל זינקה ב-9% ואריקסון הוסיפה 7%.



UBS ורבורג הוריד המלצתו לספקית המידע הפיננסי רויטרס, שנפלה ב-6%. פירסון, המו"ל של "פייננשל טיימס", ירד ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully