וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף מס הכנסה הודיע לביהמ"ש המחוזי כי הוא מעדיף את הצעת קבוצת שמלצר לרכישת חברת פויכטונגר תעשיות

אמיר הלמר

10.10.2002 / 20:06

ההצעה - ללא בדיקת נאותות, תמורת 30 מיליון שקל; קבוצת אייזנברג היא שזכתה בהליך ההתמחרות, שביצע הנאמן למכירת מניות שליטה בחברה



אגף מס הכנסה הודיע היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב כי הוא רואה בהצעתה של קבוצת שמלצר, בראשותו של איש העסקים שלמה שמלצר, לרכישת חברת פויכטונגר תעשיות ללא בדיקת נאותות, תמורת 30 מיליון שקל כהצעה העדיפה.



כזכור, קבוצת שלמה אייזנברג היא שזכתה בהליך ההתמחרות, שביצע הנאמן לחברת פויכטונגר תעשיות, רו"ח חן ברדיצ'ב, למכירת מניות שליטה בחברה. קבוצת אייזנברג הציעה בהתמחרות 57 מיליון שקל תמורת מניות השליטה, בכפוף לבדיקת נאותות שתימשך 3 חודשים. במידה שקבוצת אייזנברג לא תממש את האופציה שניתנה לה לרכוש את המניות, היא תשלם 'קנס' בסך 3 מיליון שקל. הקבוצה גם התחייבה להזרים לחברה סך של 20 מיליון שקל באופן מיידי למימון פעילותה וזאת לתקופה בה מתבצעת בדיקת הנאותות.



למרות שהסתיימו הליכי ההתמחרות, ולאחר שהנאמן הודיע לביהמ"ש על זכייתה של קבוצת אייזנברג פנתה לנאמן קבוצת שלמה שמלצר, והגישה לו הצעה לרכישת החברה שלא עפ"י המתווה שהוצע בהליכי ההתמחרות. על פי הצעת שמלצר קבוצה בראשותו תרכוש את החברה תמורת סך של 30 מיליון שקל ללא ביצוע בדיקת נאותות והשליטה תועבר לחברה באופן מיידי.



הנאמן הודיע לביהמ"ש על הצעתה של קבוצת שמלצר ושופטת ביהמ"ש, ביקשה את תגובת הנושים השונים להצעה הנוספת. לפני ימים אחדים, הודיע נאמן חברת משב תעשיות, רו"ח אוריאל להב, כי הוא מצדד בהצעתו של שמלצר שעדיפה לדעתו על הצעת קבוצת אייזנברג. לטענת להב קבלת הצעתו של שמלצר תשים קץ לאי הוודאות ותאפשר שיקום מהיר של קבוצת פויכטונגר, ומיקסום של התמורה האפשרית במצב בו נמצאת הקבוצה היום.



כאמור, היום מצטרף מס הכנסה לעמדתו של נאמן משב , תוך שהוא קובע כי הצעת קבוצת אייזנברג אמנם גבוהה משמעותית מהצעת קבוצת שמלצר אך היא כוללת בחובה סיכון גבוה לנושים שכן בסופו של יום ייתכן שהעסקה כולה לא תתממש, דבר שעלול להותיר את הנושים ללא מציע וללא התחייבות לשלם את מלוא חובותיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully