וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק עלה ב-4.4%; מרקורי זינקה ב-13.3% במחזור גבוה

עידו אלון

10.10.2002 / 22:42

רבעון שני של רווחיות הפורטל הזניק את מניות הטכנולוגיה והשוק כולו; צ'ק פוינט עלתה ב-7.2%; אם סיסטמס עלתה ב-11% במחזור גבוה לאור ההסכם עם מוטורולה;



המומנטום השלילי בוול סטריט רשם הפוגה עם עליות חדות במדדים המובילים. המגמה החיובית נרשמה על רקע הדו"חות הטובים מן הצפוי של פורטל האינטרנט יאהו. לאור זאת, טיפס מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק ב-4.4% לרמה של 1,163 נקודות. למומנטום החיובי במניות האינטרנט הצטרפו מניות השבבים ומדד המוליכים למחצה של פילדלפיה זינק ב-6.2%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 3.4% לרמה של 7533 נקודות וסטאנדרד אנד פורס 500 הוסיף 3.5%.



יאהו דיווחה אתמול על רבעון שני רצוף של רווחיות, לאחר שישה רבעונים של הפסדים. הרווח הנקי הסתכם בכ-29 מיליון דולר או 5 סנט למניה - גבוה בסנט אחד מתחזיות האנליסטים. גם בשורת העליונה הצליחה החברה לעקוף את התחזיות ודיווחה על הכנסות של כ-249 מיליון דולר - צמיחה של 50% לעומת הרבעון המקביל. פורטל האינטרנט רשם ברבעון האחרון עלייה בהכנסות מפרסום. המשקיעים קיבלו בברכה את הדו"חות הטובים, והמניה הוסיפה 23%.

העליות בבורסות לוו בירידה בשערי איגרות החוב. אג"ח ממשלתי הסחיר ביותר לפירעון ב-2007 רשם ירידות, כשבמקביל עלתה התשואה לרמה של 2.6%.



במניות הכבדות נרשמו בעיקר עליות - עם כל השוק. הגדילה לעשות מרקורי שזינקה ב-13.3% במחזור גבוה לרמה של 19.1 דולר. בכך השלימה המניה עלייה של 6% מאז תחילת אוקטובר, המועד שבו דיווחה החברה על שינוי המיקוד שלה, לפתרונות כוללים לייעול המחשוב בארגונים. טבע עלתה ב-2.3% לרמה של 67.5 דולר.



מניית צ'ק פוינט הוסיפה 7.2% לרמה של 14 דולר. בחברה ממשיכים לדווח על שיתופי פעולה. לאחר הודעת החברה על שילוב הפיירוול בפתרונות של יצרנית ציוד התקשורת נורטל אתמול, דיווחה צ'ק פוינט על שיתוף פעולה נוסף עם חברת האבטחה אינטרוז'ן. לעומת העליות במרבית המניות הכבדות, רשמה אמדוקס ירידה של 0.6% לרמה של 6.2 דולרים.



מניית אם סיסטמס רשמה עלייה של 11% לרמה של 5.7 דולרים, במחזור הגבוה פי שניים מהממוצע בה. החברה הודיעה על שילוב הדיסק און צ'יפ שלה במעבד של מוטורולה, המשמש באפליקציות סלולריות. אתמול טיפסה מניית החברה, לאחר שהודיעה כי וויז תעשה שימוש בדיסק און צ'יפ שלה, בסדרה החדשה של שרתיה. הדיסק און צ'יפ מאפשר אחסון מידע באמצעות זיכרון פלאש.



מניית וריסיטי עלתה ב-3.1% לרמה של 12.9 דולר. בבית ההשקעות פייפר ג'פרי ציינו כי החברה תוכל לעמוד בתחזיות ואולי אף לעקוף את תחזית הרווח ב-1-2 סנטים למניה, שהם 200-400 אלף דולר. ההמלצה של האנליסטים למניה נותרת "תשואת יתר" בסיכון גבוה.



מניית ביוטכנולוגיה איבדה 6.5% לאחר שהחברה לא הצליחה לפזר את האי ודאות סביב עזיבת רואי החשבון שלה KPMG. גם לומניס רשמה ירידה של 0.5%. היום נחשפו פרטים חדשים שעולים מהתביעה שהגיש נגדה סמנכ"ל הכספים לשעבר שלה, אסיף אדיל. לטענת אדיל, החברה הסתירה מידע ממשקיעיה ורשמה הכנסות ממכירות שלא בוצעו בפועל. לטענתו, הוא יידע את הבכירים בחברה ובדירקטוריון על האי-סדרים בדו"חותיה הכספיים, אך הם התעלמו מכך. בלומניס טענו בתגובה לתביעה כי להאשמות אלו אין כל בסיס.



מניית אנ.די.אס נסחרה בלא שינוי ובמחזור נמוך. היום הודיעה רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב כי היא ממליצה שלא לאשר את מיזוג אקוסטאר, וחברת הטלוויזיה בלוויין יוז. לטענתם, מיזוג זה עשוי היה ליצור מונופול בשוק הטלוויזיה. יוז היא החברה האם של DirecTV, הלקוחה המרכזית של אנ.די.אס שגם הגישה כנגדה תביעה. התפתחות זו כמעט וסותמת את הגולל על סיכויי המיזוג. מי שעשוי לנצל זאת הוא רופרט מרדוק, השולט באנ.די.אס באמצעות ניוז קורפ. מיזוג אפשרי של מרדוק על יוז, עשוי להביא לסיומה את התביעה של DirecTV, כמו גם את כוונתה לוותר על עסקיה עם אנ.די.אס החל מאמצע 2003.



מניית צורן הוסיפה 10% במחזור ער.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully