וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש ל-88.5 סנט על רקע העליות בוול סטריט ומדיניות הריבית באירופה

יהודה שויצר

10.10.2002 / 22:43

הריבית בגוש היורו עומדת על 3.25%, לאחר שהבנק קבע שהיא נאותה על רקע הצמיחה הכלכלית והאינפלציה; בבריטניה נותרה הריבית ב-4%, שפל של 38 שנים



היורו שב ונחלש על רקע הודעות הבנק המרכזי של אירופה והבנק המרכזי של בריטניה, שהותירו את הריבית ללא שינוי בפגישותיהם היום, ועל רקע העליות החדות שנרשמו בוול סטריט. הריבית בגוש היורו עומדת על 3.25%, לאחר שהבנק קבע שהיא נאותה על רקע הצמיחה הכלכלית והאינפלציה. בבריטניה נותרה הריבית ב-4%, שפל של 38 שנים. היורו נחלש ל-98.50 סנט בתום המסחר בוול סטריט. הנציבות האירופית הורידה היום את תחזית הצמיחה הרבעונית של גוש היורו ל-0.2%-0.5%.



במסחר בוול סטריט נרשמו עליות שערים חדות שהקיפו את כל המגזרים ושלחו את המדדים מעלה בתום יום המסחר. מניות השבבים שלחו את מניות המוליכים למחצה לעלייה של 6.2%. הנאסד"ק זינק ב-4.4% והדאו הוסיף 3.4%.



וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אותת השבוע כי לא יוריד את הריבית בגוש היורו. נגיד הבנק אמר כי רמת הריבית הנוכחית, 3.25%, היא נאותה, וכי מדיניות הריבית איננה גורם מכריע עתה עבור כלכלת גוש היורו. הבעיה העיקרית, לדבריו, היא חוסר ודאות והיעדר ביטחון.



הצמיחה בגוש היורו השנה צפויה להסתכם בפחות מ-1% - הקצב האיטי ביותר מאז 1993, לפי תחזיות הנציבות האירופית. קצב האינפלציה בגוש היורו עלה בספטמבר ל-2.2%, אולם דויזנברג צופה כי עבור כל השנה תישמר האינפלציה מתחת ל-2%.



דויזנברג אמר גם כי רמת האבטלה בגוש היורו, אשר עלתה לשיא של שנתיים, היא בלתי מתקבלת על הדעת. אי הוודאות סביב ההתאוששות בכלכלה, חוסר איזון בכלכלה הגלובלית והשפעתו על גוש היורו -הם מקור עיקרי לסיכון הצמיחה, אמר דויזנברג. כאמור, הנציבות האירופית הקטינה את תחזית הצמיחה של גוש היורו לרבעון השלישי, מתחזיות קודמות של 0.3%-0.6% ל-0.2%-0.5%. בספמבר שקע מדד הבטחון העסקי באירופה לשפל של חצי שנה.



בבריטניה הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי זה החודש ה-11, לאחר שהוריד את הריבית שבע פעמים בשנה שעברה. נגיד הבנק אמר בחודש שעבר כי כלכלת בריטניה מתאוששת לאיטה. ברבעון השני צמחה הממלכה המאוחדת ב-0.6%, לאחר שצמחה ב-0.1% בשני הרבעונים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully