וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ליצור אווירה נעימה אחרי שמקבלים את חשבון החשמל?

26.1.2016 / 9:23

עבור מי שרגילים לשמונה חודשי שמש בשנה, ימים של צינה ואפרוריות בהחלט מצדיקים התנהלות קצת שונה, בעיקר בשעות הערב/לילה כשהטמפ' יורדת. אבל כל זה לא אומר שצריך לשלם יותר על הוצאות החשמל. כל הטיפים שיעזרו לכם לשמור על הרף

לומדים ביחד און ליין. ShutterStock
החורף הישראלי לא ממש מצדיק גידול משמעותי בעלויות החשמל/ShutterStock

זה קורה לרוב בחודשי הקיץ המהבילים. המזגן עובד שעות נוספות ואיש לא מעלה על דעתו לתת לאוויר החם, שבשעות הצהריים מרגיש כמו מרק רותח ונוזלי, לחדור מבין קירות הבית. גם אל השוק הדו-חודשי שמונח בדיוק בזמן בתיבת הדואר שלנו כבר התרגלנו. חשבון החשמל מזנק בקיצוניות אבל לפחות אנחנו כבר לא מזיעים כשאנו פותחים את המעטפה.

אבל בחורף? החורף הישראלי לא ממש מצדיק גידול משמעותי בעלויות החשמל. שלג לא נערם כאן על הגגות ובפתחי הבתים והטמפ' ברוב הזמן לא יורדת מתחת לאפס מעלות. ובכל זאת, חורף. עבור מי שרגילים לשמונה חודשי שמש בשנה, ימים של צינה ואפרוריות בהחלט מצדיקים התנהלות קצת שונה, בעיקר בשעות הערב/לילה כשהטמפ' יורדת. אז איך מתמודדים עם האתגר של לחמם את הבית ביעילות ועדיין לשמור על מבנה ההוצאות הקבוע? הנה כמה עצות.

חסכו במערכות החימום

הפעלת מזגן בימי החורף היא האופציה המועדפת רק אם ברצונכם לחמם חללים גדולים. אבל אם אתם נמצאים בחדר השינה או בסלון, מערכות חימום קטנות יותר כמו מפזרי חום ורדיאטורים יעשו את העבודה מצוין. הן זולות יותר לשימוש וגם מעניקות פתרון מצוין כאשר מדובר בחימום חללים קטנים-בינוניים.

תשכחו מקופסת התריסים הקטנה שהייתה מונחת על הריצפה ויורקת אוויר חם לרגליים בשלוש דרגות עוצמה, ותתרגלו לליין מפזרי החום החדש שמצויד בצגים דיגיטליים לווידוא הטמפ', פעולות טורבו, מנגנון נשיאה משוכלל, טיימר אוטומטי ואפילו שלט רחוק למקרה שתתעצלו לקום מהספה.

התקינו ווסתי טמפ' בכל הבית

פעם עוד היו קוראים לזה תרמוסטט והוא היה אבי הכל. מי שהתקין אותו היה או מתוחכם מכולם או עשיר מכולם. אבל כיום נמכרים ווסתים בחנויות נוחות וניתן להתקינם כמעט על כל מכשיר חשמלי גם בלי להיות חשמלאי. כשאתם לא בבית, אין סיבה שהרדיאטור יהיה פתוח או דוד המים החמים, אלא אם כיוונתם אותם מראש לשעה היעודה.

דאגו גם להתקין ווסתי טמפ' וכשאתם בבית הקפידו על טמפ' סבירה שגם תשמור על שהייה נעימה וגם תחסוך בחשמל. ובמספרים: בקיץ 25 מעלות ובחורף סביב 20 מעלות. רוצים להיכנס לבית חם? אין צורך להשאיר את המזגן דולק כל היום. פשוט התקינו מתאם שליטה מרחוק שפועל באמצעות אינטרנט אלחוטי ומאפשר לכם לשלוט במזגן גם מהדרך הביתה דרך הסמארטפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבר על ספה בסלון. ShutterStock
ככל שהטמפ' בבית עולה צריכת החשמל עולה בהתאם/ShutterStock

שמרו על חום הבית

אין הכוונה שתתחילו לאטום את הסלון או חדרי הילדים בשכבת בטון אבל מה הטעם בחימום הבית אם החלון פתוח או הדלת לא סגורה הרמטית ואוויר קר חודר מהסף? סגרו את החלונות, הדלתות ושאר מוקדי מעבר האוויר. התקינו וילונות מבודדים (זה לא יקר כמו שזה נקרא) ואם זיהיתם קירות לא אטומים שמפריעים לחימום החלל, הזמינו איש מקצוע ואטמו אותו. תתפלאו לדעת שזה יחסוך לכם במהלך השנה כ-25% עד 30% מעלויות החשמל.

היפטרו ממכשירים זוללי חשמל

אם נצא מנקודת הנחה שככל שהטמפ' בבית עולה צריכת החשמל עולה בהתאם, אז יש אינטרס גדול לחסוך פעמיים. כדי לדעת בדיוק כמה חשמל אתם מבזבזים כדאי לבדוק את דירוג האנרגיה של מערכות החימום ומכשירי החשמל שברשותכם. אחרי שבדקתם את רף הפקת האנרגיה מכל מכשיר, התאימו את הנתון במאגר של אתר האינטרנט של חברת החשמל ודעו היכן אתם עומדים. כך תוכלו להחליף את מכשירי החשמל הישנים שלא ממש תורמים לחום שלכם אבל בהחלט תורמים לחשבון החשמל.

לסיכום, אולי אין לנו את היכולת לשלוט על הטמפ' מחוץ לבית אבל ביכולתנו לשלוט על מידות החום בתוך הבית ובעיקר על העלויות הנלוות לחימום החללים בהם אנו שוהים. רובצים בסלון או בחדר השינה? הצטיידו במפזר חום או רדיאטור חסכוני. אם בכל זאת ברצונכם לחמם את כל חדרי הבית, הדליקו את המזגן. הוא עדיין האמצעי המתאים ביותר לחללים גדולים וגם חסכוני באנרגיה. אחרי הכל, לכולנו מטרה זהה: לשמור על החום ועל הכסף.

רוצים להתחמם בלי לשלם יותר? כל הפרטים כאן

וואלה! NEWS בשיתוף תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully