וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה נמשכת: ירידות באירופה; שנחאי נפלה 6.4%

26.1.2016 / 12:18

ירידות שערים ניכרות חתמו אמש את המסחר בוול סטריט; כעת חוזים עתידיים שליליים. הנפט נופל מתחת לרף ה-30 דולר לחבית. מחר החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. כלכלת דרום קוריאה בהאטה

בורסת סין. AP
בורסת סין/AP

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ג') בירידות שערים חדות, בעוד המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות והנפט צונח מתחת ל-30 דולר לחבית. המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד מחר ומתמקדים בעונת הדוחות ובנתונים הכלכליים. החוזים העתידיים נסחרים בירידות.

הנפט, כאמור, ממשיך להוות מוקד דאגה עיקרי בשווקים, וביחד עם החששות מפני האטה כלכלית בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, מתקבל קוקטייל קטלני במיוחד לנכסים פיננסיים. ואכן, טרם ידוע כמובן איך 2016 תסתיים, אך זוהי פתיחת השנה הגרועה ביותר בשוקי המניות מאז ומעולם בהיסטוריה המתועדת.

ובארה"ב, מחר צפוי הפדרל ריזרב לפרסם את החלטת הריבית. הבנק המרכזי לא צפוי להעלות ריבית בהחלטה הקרובה, אבל בהחלט עשוי לרמוז על מועדים להעלאות הבאות.

הפד הודיע בדצמבר כשהעלה את הריבית לראשונה מזה כעשור, שהריבית צפויה לעלות מספר פעמים ב-2016, אבל הטלטלה בשווקים שהוצתה שוב בתקופה האחרונה בגלל סין, עשויה לגרום לו לשנות את סגנון הדיבור בנושא זה. ראשי הבנק המרכזי עשויים גם לחשוף איך מעריכים קובעי המדיניות את הטלטלה האחרונה בשווקים והשפעתה על כלכלת ארה"ב.

יצרניות הרכב הגרמניות דיימלר ו-BMW נסחרות בטריטוריה שלילית, כאשר מותגי היוקרה כגון ריצ'מונד ו- LVMH ( 142.4 -1.04% ) נסחרות במגמה שלילית מובהקת.

גם מניות המחצבים נסחרות תחת לחץ, בשל החשש מהאטה בסין. נציין את Arcelormittal ( 3.3010 -1.43% )
ו- Anglo American ( 235.50 +3.93% ) , שיורדות ביותר מ-3%.

שנחאי נפלה

מגמה שלילית חתמה הבוקר (ג') את המסחר בבורסות אסיה בצל ירידות השערים הניכרות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. הנפט נפל אמש, וגם הבוקר יורד מחירו של "הזהב השחור" אל מתחת לרף הפסיכולוגי של 30 דולר לחבית. בורסת שנחאי בלטה לשלילה בנפילה של 6.4%.

גם בדרום קוריאה חדשות שליליות הבוקר, עם צמיחת תמ"ג אנמית ברבעון האחרון של 2015 - 0.6%, זאת לעומת צמיחה בקצב שנתי של 1.3% ברבעון השלישי אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully