וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ שייאפשר לעובדים זרים להעביר כסף בזול

26.1.2016 / 12:54

סטארט אפ ישראלי חדש יאפשר לעובדים זרים להעביר כסף מזומן בעמלה של אחוז אחד בלבד לכל נקודה במדינת היעד. 15 אלף נקודות איסוף מזומנים כבר פרושות בפליפינים, וזה צפוי להגיע גם למדינות אחרות

מערכת וואלה!

העובדים הזרים הם אחת האוכלוסיות החלשות בישראל שאת רוב רובה של המשכורת החודשית נאלצים להעביר למשפחות שלהם בחו"ל. באמצעים הקיימים היום, כספים רבים מתבזבזים על עמלות, ושערי המרות של מטבע. רוב העובדים לא יכולים להשתמש במערכת הבנקאית מכיוון שקרובי המשפחה שלהם מתגוררים בכפרים מרוחקים ובכלל לא מנהלים חשבונות בנק.

העברות הכספים נעשות היום בעיקר בדואר דרך Western Union, שם נגבית עמלת מינימום של 13 דולר על העברות קטנות של עד 50 דולר, עמלה של 27 דולר על העברה של 200-300 דולר- כ-10 אחוז מההעברה.

חברת נימה (Neema) סטרטאפ ישראלי חדש, פתחה את המוסד הפיננסי הראשון לעובדים זרים, הפועל בתוך התחנה המרכזית בתל אביב. הסניף מספק שירותי העברת כספים לחו"ל בעלות של 1% בלבד. המערכת מעניקה למפקידים יתרונות חשובים: לעובד יש אפשרות לשלוט על קצב העברת הכסף למשפחתו דרך הטלפון הנייד וכך הוא יכול להחליט להעביר בכל פעם סכום נמוך יחסית כדי שמשפחתו לא תבזבז את הכסף באופן בלתי אחראי בזמן קצר. בתוך 45 דקות מרגע מתן ההוראה הכסף כבר זמין למשפחתו עם אפשרות למשיכתו במזומן באחת מ- 15 אלף נקודות משיכה בחו"ל.

לסטרטאפ החדש פוטנציאל כלכלי אדיר. לפי הערכה עשרות אלפי עובדים זרים בישראל מעבירים לבני משפחותיהם מעל 50 מיליון שקלים. הפוטנציאל העולמי גדול בהרבה, ברחבי העולם יש 250 מיליון עובדים זרים מאושרים שמעבירים לבני משפחותיהם סכומים שנאמדים בעשרות מיליארדי דולרים בכל חודש.

החברה החלה לפעול לפני כארבעה חודשים והתמחתה בעיקר בבני הקהילה הפיליפינית, שם פרשה את הרשת לאיסוף הכספים, אבל בכוונתה לפתוח סניפים ברחבי הארץ, לעבוד עם קהילות נוספות ולרשת גם את מדינות מוצאם בנקודות לאיסוף מזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully