וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל אנרג'י: מתנגדי המתווה פועלים להלאים את מאגרי הגז

28.1.2016 / 10:30

התשובה של נובל אנרג'י לבג"ץ: "העותרים פועלים בשנים האחרונות ללא לאות כדי למנוע את פיתוח מאגרי הגז"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נובל אנרג'י משיבה לעתירות לבג"ץ נגד מתווה הגז וטוענת כי העותרים מנסים להלאים את מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן".

"העותרים פועלים בשנים האחרונות ללא לאות כדי למנוע את פיתוח מאגרי הגז", כתבה נובל בתשובה לעתירות לבג"ץ. היא מוסיפה כי בבסיס הטענות, "תפיסת עולם לפיה טובת המדינה דורשת את הפקעת המאגרים מידי נובל ושותפיה. זו היא האמת הפשוטה".

במכתב, עליו חתום צחי גרוסוסר, היועמ"ש לנובל אנרג'י בישראל, מצוין כי אם מתווה הגז יטורפד - מאגרי הגז לא יפותחו: "הוראות היציבות הכלולות בהחלטת הממשלה מצויות בליבת ההחלטה והן תנאי בלעדיו אין להשקעות ולמימון הנדרשים לפיתוח תגליות הגז. כך ככלל, לא כל שכן בשים לב לנסיבות ששררו במשק הגז עד החלטת הממשלה... הוראות אלה הן העוגן לפיתוח מאגרי הגז אל מול חופי ישראל. פגיעה בהוראות הללו תשמוט את הבסיס להחלטה כולה".

נובל צירפה בתשובתה את התצהיר שהגישה לצוות קנדל אשר נחשף ב"גלובס" ביולי האחרון. בתצהיר ששלח ביני זומר, מנכ"ל נובל בישראל, לצוות קנדל, נכתב בין היתר: "בואו נבהיר משהו. אנחנו לא הפרנו את החוק, ולא מנענו תחרות. מה שכן עשינו, הוא להצליח מעל הציפיות של הממשלה שהזמינה אותנו להשקיע בישראל, והיא, מסתבר, שמחה על כך שנובל מסכנת את כספה בישראל, כל עוד היא לא מצליחה. יש פה מונופול וזה לא פשע. בואו נבין מדוע זה קרה".

בהמשך מפרטת נובל כי "החברה הסכימה להשקיע את כספה במקום שבו חברות אחרות סירבו. על כך לא נתנצל. אספקת הגז ממצרים פסקה בשנת 2011 (וזו לא אשמתנו); חברות אחרות חסרות ניסיון לא מצאו גז (שוב, זו לא אשמתנו) וההתערבות הבלתי פוסקת של רגולטורים חסרי רקע בגז ונפט הבריחה כל חברת גז למעט נובל", נכתב.

עוד הוא טוען במכתב כי "המערכת הרגולטורית בישראל שבורה. ההשלכה של כך היא שבעלי המניות, הדירקטוריון וההנהלה של נובל, איבדו את אמונם בהבטחות של ממשלת ישראל. לא רק זו, אלא שגם הגופים המממנים איבדו אמון במערכת הרגולטורית בישראל ובאפשרות להשקיע בישראל".

זומר ממשיך לפרט על הסחבת הרגולטורית שנמשכה גם אחרי שחתמו במארס האחרון על צו מוסכם עם הממונה על ההגבלים העסקיים, וטוען כי "אם חשבתם שנובל והשותפות שלה ישבו רגל על רגל בזמן שכל זה קרה - תנו לנו לנפץ לכם את המחשבה הזו. השקענו 25 מיליון דולר כל חודש בקידום פרויקט לוויתן".

לסיום הוא כותב כי "נהיה מוכנים לדון בכל ההצעות שהצעתם לפתרון הסוגיות. מה שלא נהיה מוכנים הוא לכל דבר שקשור למכירת תמר או לוויתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully