וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמלאים מנסים לדחות את הרפורמה בביטוחי הבריאות

28.1.2016 / 12:22

בהסתדרות הגמלאים סבורים כי הרפורמה החדשה בביטוחי הבריאות תפגע קשה בציבור הקשישים, ופונים לאוצר בניסיון של רגע אחרון להשהות את הרפורמה שתיכנס לתוקף ב 1 לפברואר. האוצר: הרפורמה באה להטיב עם המבוטחים

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

למרות שבאוצר סבורים ובטוחים שהרפורמה החדשה בביטוחי בריאות היא לטובת המבוטחים, הסתדרות הגמלאים בפאניקה. במהלך של רגע האחרון פנה יו"ר ההסתדרות שמוליק מזרחי למפקחת על הביטוח דורית סלינגר בבקשה להשהות תקנות חדשות בביטוחים הרפואים. לדבריו הרפורמה תפגע פגיעה קשה בציבור המבוטחים המבוגרים.

לדבריו, "מדובר במהלך משנה מציאות העלול לפגוע פגיעה קשה בציבור הגמלאים, הן בכל הנוגע לשינוי סל השירותים והן בכל הקשור במשך ובתנאי הביטוח (חידוש כל שנתיים תוך העלאת מחירים עד 20%),להערכתנו יש חשש סביר כי במקום תחרות, כפי שאת מקווה, יווצר קרטל דורסני של המבטחים במיוחד מול ציבור המבוטחים הקשיש, שאינו מודע כלל לתקנות החדשות. לנוכח האמור לעיל, אנו מבקשים להשהות את פרסום התקנות עד לקיום דיון ציבורי הולם כולל בועדת העבודה והרווחה בכנסת".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה שהם ישיבו אך ורק לפונה ולא הביעו שום כוונה לדחות את הרפורמה שתיכנס לתוקפה כבר ביום שני הקרב.

בראיון עם אולפן וואלה! ניוז הדגישה שרונה פלדמן, ראש תחום ביטוח בריאות וסיעוד באגף שוק ההון במשרד האוצר, כי למרות שהפוליסה החדשה תתעדכן מדי שנתיים, חברות הביטוח לא יבצעו בדיקה מחודשת של המצב הבריאותי של המבטוח. יתרה מזו, יהיה אסור על חברת הביטוח לבצע חיתום המבטוח מחדש, והחידוש הפוליסה יתייחס אך ורק לנושא הכיסויים הרלוונטיים, בהתאם להתפתחות הטכנולוגיה הרפואית והמחיר.

כמו כן, בכוונת המשרד לעודד תחרות מצד חברות הביטוח על מחיר הפוליסה ועל השירות למבוטח ובכך להגדיל את יכולת המיקוח של הצרכן. כיום, פוליסות ניתוחים בחברות ביטוח אינן אחידות, ולמבוטחים אין אפשרות להשוות בין מחירי המוצרים השונים. כך יוצא שחברות הביטוח אינן מתחרות על המחיר הנמוך אלא מרכזות מאמץ בבידול המוצר באמצעות הבלטת כיסויים שיווקיים שונים שאינם מוסיפים ערך ביטוחי ממשי.

לאחר כניסה לתוקף של הפוליסה האחידה, בכוונת אגף שוק ההון לפרסם מחשבון השוואה בין מחירי הפוליסות. המחשבון יגביר את השקיפות וצפוי להוביל להוזלה נוספת בדמי הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully