וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל אקזיט ענק של חברה ישראלית

28.1.2016 / 13:46

הרוכשת, חברת הארטוור (Heartware) האמריקאית, מבטלת את רכישת חברת הציוד הרפואי הישראלית וולטק קרדיו ב-860 מיליון דולר כי "הנסיבות השתנו"

עמיר גרוס. גלובס
עמיר גרוס/גלובס

חברת הארטוור (Heartware) האמריקאית מבטלת את רכישת חברת הביומד הישראלית וולטק קרדיו (Valtech Cardio) תמורת 860 מיליון דולר, עליה החברות דיווחו בספטמבר 2015. החברה האמריקאית הודיעה כי "הנסיבות השתנו מאז ההודעה על הרכישה והיא נאלצת להפסיק את המהלך".

למרות ביטול הרכישה, הארטוור תלווה 30 מיליון דולר לוולטק הישראלית בהלוואה שניתנת להמרה למניות.

האקזיט של וולטק, נציין, היתה העסקה הגדולה ביותר של ההיי-טק הישראלי ב-2015 - שניפחה את סך העסקאות והאקזטים לרומת שיא של כמה שנים.

שתי החברות הודיעו בספטמבר כי הרכישה תתבצע רובה ככולה במניות, כמעט ללא רכיב מזומן. כבר בהודעת הרכישה החברה האמריקאית החזיקה 3.6% מהחברה הישראלית לאחר השקעה בה.

הארטוור הוסיפה כי היא מעדיפה להקצות את משאביה לחזק את עסקיה הקיימים במקום לרכוש פעילות שונה, גם אם משלימה. היא עדכנה שמשיחות עם בעלי המניות שלה עלה כי הם מעדיפים לחזק את הפורטפוליו הקיים ולא להוסיף לו מוצרים (של וולטק).

ולטק, שהוקמה לפני 10 שנים, מתמחה בשיפור טכנולוגיות לא פולשניות לשתי מחלות לב שכיחות: היצרות המסתם הדו-צניפי, והיצרות המסתם התלת-צניפי - שתי מחלות שמשבשות את הזרימה החד כיוונית של הדם בתוך חללי הלב. המסתם הדו-צניפי מצוי בצדו השמאלי של הלב, ואילו התלת-צניפי מצוי בצדו הימני של הלב. הרוכשת, הארת'וור אינטרנשיונל, מתמחה בטכנולוגיות לא פולשניות לטיפול במחלות לב שונות.

ולטק מעסיקה כ-50 עובדים במרכז המו"פ שלה באור יהודה. את החברה הקימו המנכ"ל, עמיר גרוס, יוסי גרוס וקרן הון סיכון פרגרין המנוהלת על ידי האחים איל ובועז ליפשיץ. החברה פעלה בראשית דרכה בחממת אינסנטיב שבבעלות פרגרין. ולטק גייסה מאז הקמתה כ-70 מיליון דולר בעיקר מקרנות הון סיכון זרות. יו"ר החברה הוא לורנס (לארי) בסט, לשעבר סמנכ"ל הכספים של בוסטון סיינטיפיק, בעצמה חברה המתמחה בטיפול במחלות לב.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully