וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד הפסיקה לשלם לניצולי שואה שמקבלים גמלה מהמדינה

2.2.2016 / 17:21

במהלך דיון בוועדת הכספים התגלה כי ממשלת הולנד מפסיקה להעביר רנטות לניצולי שואה בישראל במקרה בו הניצול מקבל תוספת לקצבה שלו מהמדינה. יו"ר הוועדה גפני: "אי אפשר לעבור על זה לסדר היום"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ממשלת הולנד הפסיקה להעביר רנטה לניצולי השואה, שמקבלים בישראל תוספת גמלה בשל היותם נכי רדיפות הנאצים. כך נחשף היום (שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת, במהלך ישיבה שעסקה במעקב אחר התגמולים שמקבלים ניצולי השואה. אברהם רות, נציג מרכז הארגונים של ניצולי השואה, ביקש בשלב מסוים את זכות הדיבור ואמר: "אני רוצה להעביר פה את המחאה שלי לגבי ממשלת הולנד, שעל כל התקדמות או הקצבה שנותנים בארץ, היא אוטומטית מורידה את זה".

יו"ר הועדה, משה גפני (יהדות התורה) שאל את רות כיצד הדבר קרה, וזה השיב: "זה קורה בימים אלה. כל יוצאי הולנד מקבלים עכשיו חוזר מהאוצר שבו הוא נשאל האם הוא מקבל הקצבה מהולנד, ובמידה וכן יקטינו לו את הקצבה. אותו דבר קרה בתרופות. ממשלת הולנד מחויבת לתת תרופות כמו בארץ, אבל ברגע שהממשלה נותנת היא מורידה את ההקצבות האלה, וככה היא מנסה להרוויח על חשבון כמה מאות יוצאי הולנד שעדיין חיים". הוא הדגיש עוד: "הטענות שלי הן לא לגבי האוצר אלא לגבי ממשלת הולנד".

".

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"אני לא יודע איך להתייחס לזה". משה גפני/ראובן קסטרו

יו"ר הועדה גפני נדהם ואמר: "אני שומע את זה לראשונה". בתום חילופי דברים עם עופרה רוס, מנהלת הרשות לניצולי השואה, ממנה ביקש גפני לפרט על תהליך הפחתת הרנטות ומה עשתה הרשות בנדון, סיכם יו"ר הוועדה את הדיון, ואמר: "אני אזמין לפה את משרד החוץ, אנחנו לא יכולים לעבור לדבר הזה על סדר היום. אני לא יודע איך להתייחס לזה. אני לא יודע אם זה נכון שאנחנו נפסיק לתת להם כסף כי ממשלת הולנד מורידה מהרנטה שלהם. צריך לערב גם את משרד ראש הממשלה. מה זה הדבר הזה? אנחנו נותנים כסף לניצולי השואה אז ממשלת הולנד מפחיתה את הרנטות? אני רוצה תשובות ממשרד החוץ. זה לא יעבור לסדר היום, גם אם נפסיד במלחמה הזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully