וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: שתי הנפקות של חברות אנרגיה תומחרו - אנברידג' גייסה 351 מיליון דולר; NRP גייסה 90 מיליון דולר

דפנה מאור

11.10.2002 / 8:54

סה"כ התבצעו השבוע ארבע הנפקות לאחר הפסקה בת חודשיים, שהיתה הממושכת ביותר מאז 1976



שתי הנפקות התקיימו אמש בוול סטריט, והגדילו את מספר העסקות השבוע לארבע, לאחר חודשיים של בצורת בשוק הראשוני. חברת המסחר באנרגיה אנברידג' אנרג'י מנג'מנט (סימול EEQ) גייסה 351 מיליון דולר; נצ'ורל ריסורס פרטנרס (סימול NRP), המתמחה בניהול מאגרי פחם, גייסה 90 מיליון דולר.



אנברידג', חברה מסונפת של אנברידג' בע"מ, מנהלת את עסקיה של שותפות באותו שם. עם השלמת ההנפקה יועברו נכסי הגז הטבעי של השותפות לידי החברה עצמה.



נצ'ורל ריסורס פרטנרס יוצאת לדרך כחברה בורסאית על רקע ביקוש גובר לפחם בארה"ב. תמחור ההנפקה נעשה בטווח המחירים שקבעה החברה.



עד כה התבצעו השבוע ארבע הנפקות ראשונות לציבור, לאחר הפסקה של חודשיים בפעילות בשוק ה-IPO, שהיתה הממושכת ביותר בוול סטריט מאז 1976.



ניוקאסל אינווסטמנס, קרן נדל"ן ניו יורקית, מכרה השבוע 7 מיליון מניות ב-13 דולר למניה, מתחת לטווח המחירים שנקבע קודם. ניוקאסל, המשקיעה בניירות ערך נדל"ניים, היא חברה בת של ניוקאסל הולדינגס, שמכרה בהנפקה 44% ממניותיה של החברה הבת. לחברה המונפקת 1.2 מיליארד דולר בנכסים ומיליארד דולר בחובות.



הנפקה נוספת היתה של מונטפלייה, חברת ביטוח משנה גלובלית שנוסדה אחרי 11 בספטמבר, המתמחה בביטוח רכוש נגד אסונות. החברה מכרה 9.52 מיליון מניות ב-20 דולר למניה, בקצה הנמוך של טווח המחירים שנקבע. חתם ההנפקה היה מורגן סטנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully