וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות עלולות להביא לדחיית הרפורמה במס

רותם שטרקמן

11.10.2002 / 9:21

ייעוץ משפטי שקיבלו קרנות הנאמנות: סיכוי גבוה שפנייה לבג"ץ לדחיית הרפורמה תצליח



מנהלי קרנות הנאמנות חוששים מהתקרבותו של מועד כניסתה של הרפורמה במס לתוקף ב-1 בינואר 2003. השבוע נערכה ישיבה שבה השתתפו איגוד קרנות הנאמנות והחטיבה הפיננסית באיגוד לשכות המסחר, האחראית על הברוקרים הפרטיים. בין היתר השתתפו בישיבה עורכי דין שהתבקשו לייעץ בדבר צעדים משפטיים שניתן לנקוט. חלקם העריכו כי פנייה לבג"ץ לדחות את הרפורמה תזכה להצלחה. בין השאר פנו הקרנות לכמה עורכי דין שיגישו הצעות בדבר פנייה לבג"ץ. "אני לוקח בבג"ץ בהליכה", אמר אחד מהם.



"הבעיה העיקרית בשוק היא חוסר הוודאות", אומרים מנהלים. השינויים בחוק הרפורמה עדיין לא הובאו לאישור הכנסת, ותקנות המעבר לא הונחו על שולחנה של ועדת הכספים. בנוסף לא אופיינו מערכות המיחשוב בבנקים, שאמורים לגבות את המס. אנשי הקרנות שלא קיבלו עדיין כל הוראות הנוגעות לאופן חישוב המס וגבייתו, אינם יכולים להיערך בהתאם. הם חוששים גם מפני תביעות של בעלי יחידות השתתפות.



אחת הבעיות המרכזיות של קרנות הנאמנות נובעת מחובתן לפרסם תשקיפים המותאמים להוראות הרפורמה כבר בנובמבר. דבר זה מחייבם לערוך הכנות שבועות קודם לכן, והזמן הקצר שנותר מכביד על כולם. זאת הסיבה שהפנייה לבג"ץ בשבוע הבא נראית כמעט ודאית. אחד ממנהלי הקרנות אמר אתמול כי להערכתו גם הפקידות מחפשת סולם לרדת מהעץ. "אם לא תידחה הרפורמה, זה יהיה הפיאסקו הגדול של השנה", הזהיר.



עו"ד זיו ארז ממשרד בן נפתלי-ארז המייצג כמה מנהלי קרנות אמר כי מנהלי הקרנות נדרשים לקבל החלטות שיש להן השלכות על בעלי יחידות ההשתתפות, שכלפיהם הן חייבות נאמנות. ואולם התקנות עדיין לא נכתבו, ולא הופצו טיוטות. לדבריו, מדובר על 150-100 תיקונים לחוק, שתהיה להם השפעה מהותית על נכסי הקרנות.



ארז אמר כי למעשה תהיה הרפורמה תקפה עבור רוב הציבור רק בסוף 2003, ואולם מהקרנות דורשים לקבל החלטות בלתי הפיכות שמשפיעות על בעלי היחידות כבר בנובמבר 2002. "יש לתת לכולם מספיק זמן כדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות", הוסיף. ארז העריך עוד כי לא יהיה מנוס מפנייה לבית המשפט, שמתערב בדרך כלל במקרים בהם יש חוסר סבירות קיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully