וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחירי הנפט יזנקו? האנליסטים אופטימיים

שירות גלובס

3.2.2016 / 9:11

לפי סקר אנליסטים שנערך ב"בלומברג", צפוי מחירה של חבית הנפט להגיע עד סוף 2016 ל-46 דולר לחבית - כמעט 60% מהמחיר שבו היא נסחרת כיום

מתקן לקידוח נפט בין בתים למגורים באזרבייג'ן. רועי שושן, מערכת וואלה!
מתקן לקידוח נפט/מערכת וואלה!, רועי שושן

הירידות במחירי הנפט התחדשו השבוע, אך היום הם יורדים עד כ-1% מתחת ל-30 דולר לחבית. עם זאת יש אנליסטים שמעריכים כי הזהב השחור הוא הזדמנות השקעה מצוינת וצפוי לזנק עד סוף השנה בעשרות אחוזים.

ב"בלומברג" חישבו כי ממוצע תחזיות האנליסטים מצביע על כך שעד סוף 2016 הנפט מסוג WTI עשוי להאמיר לרמה של-46 דולר לחבית במהלך הרבעון הרביעי של השנה, כמעט 60% מהמחיר שבו הוא נסחר כיום.

הברנט צפוי לפי ההערכות לזנק ל-48 דולר לחבית. בנוסף, בגולדמן זאקס מעריכים כי עודף ההיצע, שהפיל את הנפט לשפל של יותר מ-12 שנה, יצטמצם מאוד, בעיקר בשל ירידה חדה בתפוקת הנפט בארה"ב.

קידוחי נפט ברמת הגולן, מרץ 2015. אדריאן הרבשטיין
קידוח נפט ברמת הגולן/אדריאן הרבשטיין

על פי הערכות של משרד האנרגיה האמריקאי, תפוקת הנפט בארה"ב תצנח ב-7% או 620 אלף חביות ביום עד הרבעון הרביעי של השנה. בנוסף, סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) צופה כי תפוקת הנפט של המדינות שאינן קשורות לקרטל אופ"ק תצנח ב-600 אלף חביות ביום השנה.

בסיטיגרופ מעריכים שמחירי הנפט יתקנו חזק למעלה וציינו כי הנפט הוא "טרייד השנה". גם אנליסטים בבנקי ההשקעות סוסייטה ז'נרל ו-UBS מעריכים כי הנפט יזנק בחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully