וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "במערכת הפוליטית ישנה הבנה בנוגע לחשיבות העברת תקציב 2003 בכנסת"

אילן מוסנאים

11.10.2002 / 10:33

חוסר הוודאות בשוק ההון לא יחלוף עד שיתבהר עתידו של תקציב 2003 ומועד המתקפה בעיראק; הריבית הגבוהה באג"ח הופכת את ההשקעה במניות ללא אטרקטיווית



נראה כי חוסר הוודאות בשוק ההון אינו תופעה העתידה לחלוף, לפחות עד אשר יתבהרו גורמים כבדי משקל כגון עתידו של תקציב 2003 ומועד המתקפה בעיראק, תוצאותיה והשלכותיה. כך מציינים כלכלני בנק הפועלים בסקירה השבועית של שוק ההון שהם מפרסמים הבוקר.



בבנק מעריכים כי במערכת הפוליטית ישנה הבנה בנוגע לחשיבות העברת תקציב 2003 בכנסת, וזאת על מנת להחזיר את אמון המשקיעים בהנהגה כלכלית אחראית, ולמנוע את הפלתה של הממשלה.



בנוסף צפויים לתמוך במניות בתל אביב, ההחלטה של חברת D&B שלא להוריד את דירוג סיכון האשראי של ישראל, שבבנק סבורים שהיא מחזקת את ההערכה שחברות דירוג האשראי יימנעו, לעת עתה, מהורדת הדירוג של המשק הישראלי, והדו"חות לרבעון השלישי.



בבנק מעריכים כי הדו"חות צפויים להצביע על שיפור בתוצאותיהם של מרבית ענפי המשק, וזאת לנוכח נתוני ההשוואה הנמוכים ברבעון המקביל והעלייה בשערי החליפין הממוצעים שתוביל לשיפור ברווחיותן של החברות היצואניות.



מנגד סבורים בבנק כי הבורסה תושפע לרעה ממספר פרמטרים כמו: הקושי של ארה"ב להשיג קונצנזוס לגבי ההתקפה בעיראק, שעשוי להוביל לתקופת המתנה ממושכת אשר תגביר את חוסר הוודאות; האפשרות שבנק ישראל יעלה שוב את הריבית, מהלך שעלול להעמיק עוד יותר את המיתון בו שרוי המשק הישראלי; החששות מפני המשך הירידות בבורסות העולם בכלל ובארה"ב בפרט; וכן החשש מפני חידוש הפיגועים והרעה במצב המדיני בטחוני.



במקביל מציינים כלכלני הפועלים כי הריבית הגבוהה, בסיכון נמוך הרבה יותר, הקיימת כיום באפיקי השקעה אלטרנטיווים (כגון שוק האג"ח, פקדונות בשקלים ותוכניות חיסכון), הופכת את ההשקעה במניות ללא אטרקטיווית, וממשיכה להרחיק ממנו את הציבור הרחב.

בבנק ממליצים ללקוחות בעלי תיק מניות החוששים מהמשך הירידות, לבטח את תיק המניות באמצעות רכישת אופציות מכר (PUT) הנסחרות כיום במחירים נוחים יחסית, ומעניקות למשקיעים 'רצפה' מובטחת במקרה של ירידות שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully