וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפאן הכריז על תוכנית לרכישת מניות ב-16 מיליארד דולר מידי הבנקים המסחריים; הין ממשיך להיחלש

דפנה מאור

11.10.2002 / 11:40

הבנק המרכזי יציע הלוואות חירום כדי לסייע במחיקת חובות אבודים, אולם המשקיעים חוששים כי היקף הסיוע קטן מדי



החלטת הבנק המרכזי של יפאן להקצות 16 מיליארד דולר לרכישת מניות מידי הבנקים המסחריים התקבלה בספקנות על ידי המשקיעים בשוק המט"ח. הין המשיך להיחלש ורושם שער של 124.13 ין לדולר, לעומת שער של 123.63 ין לדולר אמש. המשקיעים חוששים כי היקף הרכישה לא יספיק כדי לסייע לבנקים להיחלץ ממשבר החובות האבודים. במסחר ביורו נרשמה התחזקות למטבע האירופי לרמה של 98.78 סנט לעומת 98.50 סנט אמש.



הבנק המרכזי של יפאן הכריז כי ירכוש מניות מידי הבנקים המסחריים ביפאן, בשווי 16 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. ההשקעה תיעשה במניות חברות בעלות דירוג אשראי סולידי. אולם ההשקעה היתה נמוכה מציפיות השוק, והמטבע היפאני נחלש. במהלך שלושת החודשים האחרונים נחלש הין ב-5.8% מול הדולר.



הבנקים ביפאן נושאים חובות אבודים של מאות מיליארדי דולרים, ומוכרים החזקות בחברות בורסאיות. כתוצאה מכך נמשכת המפולת בבורסת טוקיו. הבנקים ביפאן מחזיקים בתיקי מניות של יותר מ-200 מיליארד דולר.



בנוסף להודעה על רכישת המניות הודיע הבנק המרכזי של יפאן כי הותיר את המדיניות המוניטרית ללא שינוי, ולא נעתר ללחצי הממשלה להזרים יותר הון למערכת הפיננסית. הריבית ביפאן נותרה סמוך לאפס, והיתרה השמורה לבנקים מסחריים נותרה 80-120 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully