וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל הסמארטפון: איך בוחרים את המכשיר הראשון לילדים?

7.2.2016 / 11:49

סמארטפון ראשון לילד הוא סוג של כרטיס כניסה לעולם של הגדולים. זה קורה בין גיל תשע לעשר, כשהילד כבר שולט בכתיבה ובקריאה, מתפעל אפליקציות ויודע לכבד את המכשיר וגם את ההורים. אז איך בוחרים סמארטפון ראשון? מה חשוב לילדים שיהיה בו ומה חשוב להורים?

אילוסטרציה. ShutterStock
)mhkuo: דיואאקרדאםבל/ShutterStock

באיזה גיל כדאי להתחיל ואיך? כשמדובר בסמארטפון התשובה לשאלה הזו לא מפסיקה להשתנות. הגאדג'ט המהפכני של שנות האלפיים הוא כבר לא מוצר למבוגרים בלבד וגיל השימוש בו הולך ויורד. תשכחו ממכשירי המובייל האנאלוגים של פעם. הילד שלכם מצפה לקבל את הדבר האמיתי, שיעניק לו את כרטיס הכניסה לעולם של המבוגרים.

בעבר, סימל גיל בר המצווה את מבחן הבגרות הראשון. היום תעודת הכניסה היא בעיקר היכולת לכתוב ולקרוא - שני כישורי חובה בהפעלת סמארטפון - אבל גם היכולת לתפעל אפליקציות, הורדת סרטים ושירים, צילום ללא הרף וגם להעלות לרשתות חברתיות. במילים אחרות –גילאי 9 ו-10, זה ה-12 וה-13 החדשים.

כאן מתחילה גם ההתלבטות של ההורים: איזה מכשיר יתאים להיות הראשון של הילד ומה אנחנו רוצים שיהיה בו? נסו לחשוב רגע כמו הילדים שלכם, למרות שלא קל להיכנס לראש של ילד בן תשע או עשר, ותקבלו מושג על סדר העדיפויות בגילאים הללו.

שיהיה אופנתי – הקטגוריה הזו נמצאת גבוה בסדר העדיפויות ומוטב שנשלים איתה. בגיל הזה הם רוצים שהסמארטפון יהיה יפה ומעוצב ובעיקר נוצץ. כמובן שגם חשוב שיהיה דק, מגניב וצבעוני. הגדולים יגידו שזה מצועצע אבל בשביל הילדים זה בעיקר קול.

סוללה חזקה – אין לכם מושג כמה זה קריטי לילדים. ראיתם פעם ילד בקניון שנגמרה לו הסוללה? לא כיף. בשבילו הסוללה החזקה חשובה כי בדיוק הרגע יש לו משהו הכי דחוף לספר לחברים, ואילו בשבילכם היא קריטית כי ממש עכשיו אתם רוצים לדעת איפה הילד והוא לא עונה.

מצלמה – ברוכים הבאים לדור הסלפי. מצלמה בסיסית לא תעבור כאן, אלא כזאת שמאפשרת צילום קדמי ואחורי וגם ברזולוציה טובה. תקשורת הצעירים היום מורכבת בעיקר מתמונות. לא צילמת – לא ראית. סקרים מראים שילדים מצלמים היום לפחות שתי תמונות ביום ואחת מהן גם עולה לרשת חברתית. חוץ מזה, גם אתם רוצים לראות אותם כשהם לא בבית, רק שישלחו תמונה. מצלמה טובה חשובה גם בשביל ההורים.

אפליקציות – ברגע שהענקתם לו את הסמארטפון הראשון אישרתם לו למעשה להתחיל לתפעל ולהוריד אפליקציות. כ-80% מבני הנוער כבר מחוברים בקביעות לאפליקציות כמו וואטסאפ ולמעלה מ-50% מהם מחוברים לאינסטגרם. אינסטוש בשבילכם. סמארטפון עבור הילדים זה עוד כלי לתקשורת חברתית, שהיא חשובה מאוד בגיל הזה, בין שנאהב את זה ובין שלא.

זיכרון – לא תאמינו כמה הילדים שלכם מסוגלים להעמיס על זיכרון של סמארטפון ובאיזו מהירות הוא מתמלא. כדאי שהסמארטפון הראשון יידע להכיל את כל המוזיקה, הסרטונים והתמונות שהם לא מפסיקים להוריד ושיהיה מקום גם למשחקים. טיפ חשוב: לכו על סמארטפון עם חריץ הרחבה, כפוטנציאל להגדלת הזיכרון.

שיהיה חדש מהניילון – אם כבר מתנה כל כך הצהרתית וחשובה, אז שתהיה מהחנות ולא משומשת. ילדים לא נוטים להתפשר על איכות מרצונם החופשי והם רוצים הכי חדש והכי טוב. הורים, לעומת זאת, מעדיפים לקנות לילד סמארטפון ראשון משומש. גם כי הוא זול יותר וגם כדי שלא יכאב הלב על הנזקים שייגרמו לו. איך מגשרים על הפער הזה? כאן אנחנו כבר נכנסים לשיקולי הקניה של ההורים ובאופן טבעי הם אחרים מאלה של הילדים.

שתהיה מאחוריו חברה מוכרת עם אחריות מספקת – אם אנחנו קונים סמארטפון חדש, אנחנו רוצים מכשיר שיש לו אבא ואמא. שתהיה לו כתובת אמיתית של מותג עם מוניטין מוכחים, ולא יבואן פרטי שסוגר מחר את הדוכן. שהאחריות באמת תיתן לנו שקט נפשי. כי עדיף סמארטפון יד ראשונה עם אחריות, על פני מכשיר יד שניה בלי. אנחנו הרי מכירים את הילדים שלנו ויכולים רק לנחש כמה זמן יקח עד שנצטרך לרוץ לחנות עם תקלה חשמלית או תקלת גרסה. כל מה שנרצה באותו רגע זה מישהו שיטפל בנו ויבטיח שהכל יהיה בסדר.

מחיר – בסופו של דבר לא נרצה להוציא על מכשיר ראשון לילד כמה אלפי שקלים. אם אפשר להשיג סמארטפון חדש, שיענה על כל הציפיות ועדיין ירגיש כאילו קיבלנו מחיר מלוח יד 2, אז יש לנו דיל. משהו שינוע בין 900 שקל ל-1,500 ייחשב בגבולות הסביר.

לסיכום, אנחנו חיים בזמנים בהם סמארטפון הוא כלי תקשורת חברתי מהמעלה הראשונה וכדאי שנכיר בכך שמגיע הגיל שבו גם ילדים זקוקים לו לניהול חיי החברה שלהם. רק תיזכרו מה עובר עליכם כשהמכשיר הפרטי שלכם הולך לאיבוד, מושבת או שהסוללה שלו מתרוקנת.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון
  • עוד באותו נושא:
  • סלולרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully