וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת הכנסות לתראסנס: חוזה צמיחה נמוכה מהצפוי במכירות

יהודה שויצר

11.10.2002 / 16:13

למרות האזהרה, החברה, שהוקמה על ידי שני ישראלים, מציינת כי מכירותיה ייפלו במעט מיעד צמיחה של 96% בהכנסותיה; החברה מייצרת ומשווקת מערכות ניטור עצמי לגלוקוז



תראסנס, יצרנית ומשווקת מערכות ניטור עצמי לגלוקוז, הודיעה היום כי הכנסותיה לרבעון השלישי יהיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות. החברה, שהוקמה על ידי שני ישראלים לשעבר, אדם ואפרים הלר, צופה מכירות הנמוכות מ-39 מיליון דולר, יעד ההכנסות שהציבה לעצמה. עם זאת, ראוי לציין, כי יעד ההכנסות מסמל צמיחה של 96% ביחס לתקופה המקבילה. ההפסד הנקי צפוי לעמוד על 24 סנט למניה, כמחצית מהפסדיה ברבעון הקודם.



"הכנסותינו צומחות. הצמיחה גבוהה, אם כי לא גבוהה כפי שחזינו בתחילה", אמר מארק לורץ, מנכ"ל החברה. החברה תדווח על תוצאותיה הרבעוניות ב-24 באוקטובר.



תראסנס הצליחה לצאת להנפקה ראשונה באוקטובר 2001, על רקע שוק קשה במיוחד, וזכתה להצלחה בגיוס של 106 מיליון דולר. מאז הונפקה עברו על מניית תראסנס תהפוכות רבות. תנודתיות גבוהה היא תופעה אופיינית למניה אשר ה-Float שלה (כלומר החלק היחסי ממניותיה אשר נסחר בבורסה) קטן יחסית. תראסנס מכרה באוקטובר 2001 רק 16% ממניותיה - בגיוס שהעריך את שוויה ב-712 מיליון דולר. נכון לאתמול שוויה היה 345 מיליון דולר בלבד.



ערכת בדיקת הגלוקוז של תראסנס אמורה להקל על חולי סכרת לבצע בדיקת דם עצמית, ומפחיתה במידה ניכרת את הכאב הכרוך בבדיקה זו. המוצר, FreeStyle, זכה לאישור מינהל התרופות והמזון (FDA) בארה"ב ביוני 2000. בנוסף לערכה עצמה משווקת החברה מוצר משלים המשמש לבדיקה (Test strip), האמור להירכש על ידי החולים לשימוש חד פעמי, ומייצרת חיישן קבוע הבודק את רמת הסוכר בדם. לפי מחקרים צפוי לגדול שוק הבדיקות העצמיות לסכרת ל-9 מיליארד דולר עד 2005.



תראסנס הוקמה על ידי אב ובן, ישראלים לשעבר, ד"ר אדם ואפרים הלר, ב-1996. ד"ר אדם הלר סיים לימודי דוקטורט בכימיה ובפיסיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. ד"ר אפרים הלר רשם ב-40 השנים האחרונות 49 פטנטים. בפברואר השנה הודיעה תראסנס הודיעה כי ד"ר אפרים הלר, ממייסדי החברה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, פורש מתפקידו עקב סיבות אישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully