וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: IBM מזנקת ב-10% ומושכת את מדד דאו ג'ונס ליום נוסף של עליות חדות

רן דוידוב

11.10.2002 / 19:06

ענקית המחשבים נהנית מהעלאת דירוג ע"י ליהמן ברדרס; GE עולה ב-6.5% בעקבות דו"ח מצוין; השוק בדרכו לשבוע חיובי ראשון מזה שבעה חרף נתוני מכירות קמעוניות מאכזבים ונפילה במדד ביטחון הצרכנים



שוקי המניות של וול סטריט עולים בחדות זה היום השני ברציפות. את העליות הציתו היום דו"ח מעודד של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק והעלאת דירוג למניית IBM. העליות נרשמות על אף אזהרה חמורה של לוסנט, נתוני מכירות קמעוניות מאכזבים ונפילה חדה ומפתיעה במדד סנטימנט הצרכנים. מדד הדאו ג'ונס עולה כעת ב-3.5%. עליות חדות ביותר נרשמות במגזרי הפיננסים, התעופה והטכנולוגיה. עליות חדות במניות השבבים, בראשן קומפיוטר אסושיאייטס (סימול CA) שקופצת ב-16%, שולחות את מדד המוליכים למחצה לזינוק של 8.4%.



חדשות מקרו: מדד סנטימנט הצרכנים למחצית הראשונה של חודש אוקטובר נפל לרמה של 80.4 - שפל של 9 שנים. בספטמבר נרשמה קריאה של 86.2. כלכלנים חזו קריאה של 85.7.



ירידה של 1.2% נרשמה במכירות הקמעוניות בארה"ב בספטמבר, כך עולה מנתוני משרד המסחר האמריקאי. מהנתונים עולה כי בספטמבר הסתכמו המכירות ב-302.5 מיליארד דולר. לירידה החדה הובילה חולשה במכירות הרכב ומוצרי האלקטרוניקה. בניכוי סעיפי הרכב עלו המכירות הקמעוניות ב-0.1%. מכירות כלי הרכב וחלקי החילוף צללו ב-4.8%.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בשיעור צנוע של 0.1% בחודש ספטמבר. מדד הליבה, המנכה את השפעת מוצרי האנרגיה והמזון, עלה אף הוא בשיעור דומה.



יבמ , חברת המחשבים הגדולה בעולם, מזנקת ב-10% לאחר שבית ההשקעות ליהמן ברדרס העלה המלצתו למניה ל"משקל יתר" מ"משקל שווה".



ג'נרל אלקטריק עולה ב-6.5% לאחר שדיווחה כי רווחיה זינקו ב-25% ברבעון השלישי של השנה. החברה, הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, רשמה רווח נקי של 4.1 מיליארד דולר, 41 סנט למניה, לעומת רווח של 3.28 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2001. רווחי החברה היו בהתאם לתחזיות המוקדמות. בשורת ההכנסות רשמה החברה צמיחה של כ-11% ל-32.6 מיליארד דולר, מעט גבוה מהתחזיות.



אזהרת רווח חמורה במיוחד ליצרנית ציוד התקשורת לוסנט . החברה הודיעה כי הפסדיה ברבעון הפיסקלי הרביעי יאמירו ל-65 סנט למניה, לעומת יעד קודם להפסד של 45 סנט. החברה גם מסרה כי תבצע סבב נוסף של פיטורים שבמסגרתו 10 אלף עובדים נוספים יעזבו את שורותיה. לוסנט, שהעסיקה בשיאה 155 אלף עובדים, תצמצם את מצבת כוח האדם שלה ל-35 אלף עובדים. מנייתה מתאוששת מנפילה חדה בפתיחה ונסחפת באופטימיות של השוק עם עלייה של 0.3%.



מתחרתה של לוסנט, נורטל , מזנקת ב-9% לאחר שאישרה את יעד ההכנסות לרבעון השלישי והוסיפה שתזרים המזומנים שלה ממשיך להשביע רצון.



חברת ג'וניפר נטוורקס , היצרנית השנייה בגודלה של ציוד לניתוב תעבורה באינטרנט, דיווחה אמש לאחר הסגירה על ירידה של 25% בהכנסותיה ברבעון השלישי, ועל התרחבות הפסדיה ברבעון בעקבות המשך ההאטה העמוקה בהשקעות בטלקום.



ההפסד הנקי של החברה ברבעון היה 88.3 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 29.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסות ג'וניפר ברבעון הסתכמו ב-152 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 201.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. מניותיה יורדות ב-5%.



מניית חברת התעופה יונייטד איירליינס , שקרסה אתמול לשפל של 40 שנה ועוררה בכך את החששות מפשיטת רגל, עולה כעת ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully