וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצרי חלב יוזלוב-3% וביצים בעד 4.6%

7.2.2016 / 10:44

הפחתת המחירים נוגעת רק למוצרי החלב בפיקוח. בראש ההודעה שהופצה לתקשורת כתבו השרים: "שר האוצר ושר החקלאות עושים צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה". כמה יעלו המוצרים לאחר ההפחתה? צפו בטבלאות

אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock, shutterstock

ירידה במחירי הדירות עדיין אין, אבל בינתיים אזרחי ישראל יסתפקו בהוזלה של כמה עשרות אגורות על ביצים וחלב: שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל יחתמו בימים הקרובים על צו פיקוח להורדת מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח. לאחר החתימה, יופחתו מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ב-3% בממוצע ואילו מחירי הביצים יירדו ב-4.6% בממוצע.

בראש ההודעה שהופצה לתקשורת נכתב: "שר האוצר ושר החקלאות עושים צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה".

ועדת המחירים המשותפת, בה השתתפו גורמים מקצועיים ממשרדי האוצר והחקלאות, המליצה על ההוזלה בשל הורדת העלויות השוטפות למחלבה ב-2.3%. ירידה זו נובעת בעיקר מירידת מחיר המטרה של החלב הגולמי ב-4.35%.

מחירי ביצים וחלב. גלובס
מחירי ביצים וחלב/גלובס

ועדת המחירים המליצה בנוסף על הוזלת הביצים בעיקר בשל הורדת עלות יצור הביצה למגדל ב-5%. כמו כן, הירידה נובעת מהפחתת הפער הקמעונאי. המלצת הוועדה על הפחתת זו ניתנה לאחר בדיקה שנערכה מטעמה ובמסגרת יישום המלצות הבדיקה החליטה הוועדה על הפחתה דו-שלבית של המרווח הקמעונאי בגובה 0.25 אגורות לאריזה של 12 ביצים בכל עדכון משני העדכונים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully