וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תבחרו את מערכות החימום שמתאימות לכם

7.2.2016 / 11:27

הגשם חזר ועמו גם הטמפ' הנמוכות. חוץ מהמזגן המרכזי, קיימות עוד מערכות חימום נקודתיות שמספקות פתרון מוצלח לחללים השונים בבית. הנה כמה שכדאי שתכירו

פעילות גולשים חורף. ShutterStock
כדי לחמם כל חדר בנפרד יש צורך בחשיבה אחרת/ShutterStock

אין כמו הסערה החורפית של הימים האחרונים כדי לדעת כמה נעים לחזור לבית חם. אבל לחמם את הבית בתבונה, בלי לגרום להוצאות החשמל לזנק ובלי לבזבז יותר מדי אנרגיה, זה אתגר לא קטן. מנעד האפשרויות הוא רחב יחסית: מתנורים, מזגנים, רדיאטורים, מערכות הסקה ואפילו אח בוערת אם אתם גרים בבית קרקע בלבו של הר מושלג. השאלה רק איך משתמשים בהם בצורה המיטבית ובעיקר איפה.

יועץ מיזוג האוויר עמו נפגשתם לפני שרכשתם את המזגן הביתי יוכל לסייע לכם אם ברצונכם להפעיל את המזגן המרכזי ולנצל באופן מטבי את צריכת האנרגיה. אבל מה אם אין ממש צורך לחמם את חדרי הילדים וחדר האורחים במקביל? או מה קורה אם רק חדר אחד מאויש בזמן נתון בבית? הפעלת מזגן היא האופציה חסכונית וטובה אבל רק אם יש כוונה לחמם את מעטפת הבית.

כדי לחמם כל חדר בנפרד יש צורך בחשיבה אחרת ושימוש במערכות קטנות יותר שמתמחות בחימום חללים קטנים-בינוניים. למי שעדיין לא כיצד לחמם את הסלון או חדר השינה, כדאי לקרוא את הכתבה הבא.

לישון בלי להזיע

הדרך לחמם את חדרי השינה, הן של ילדים והן של מבוגרים, מעוררת דילמה: מצד אחד, לישון בלי לסבול מהקור, אבל מהצד השני קיים הכרח לשמור על וויסות האוויר כך שיאפשר נשימה חלקה ולחה וכמובן, לשמר את עניין הבטיחות, שכן אין זה מומלץ לישון עם תנורים דולקים במשך לילה שלם.

הפתרון לחימום לילי של חדרי השינה הוא מפזר חום מתקדם שמצויד בשלט רחוק וטיימר דיגיטלי שמאפשרים שליטה מלאה על הפעלתו גם כשישנים. מפזר החום כולל גם מנגנון בטיחות שמפסיק את פעילות המכשיר כאשר מתרחשת נפילה ומתאים לחללים גדולים כך שאפשר להרחיקו מגופם של הילדים.

להתחמם מול הטלוויזיה

אם חימום את חדרי השינה הוא דילמה אז חימום חדר האורחים/סלון הוא כאב ראש של ממש. הרצון לשמור על טמפרטורה נוחה ממנה ייהנו כל הנוכחים בחדר הוא קריטי, כמו גם לדאוג שמערכת החימום תהיה אמירה עיצובית כלשהי שתשכיח את תנורי הספירלה הישנים והכעורים ששימשו אותנו בעבר. מפזר חום, גדול ככל שיהיה, הוא אופציה אחת אבל אם הסלון שלכם גדול מספיק, הוא יתקשה לספק אוויר חם למי שנמצא בקצוות.

ההמלצה הכי טובה היא רדיאטור מקצועי שפועל באמצעות שמן ונחשב ידידותי לסביבה. הוא נמכר בחנויות עם 9-13 צלעות ויש לו יתרון משמעותי לעומת שאר הרדיאטורים בשוק: צריכת האנרגיה שלו נמוכה מאוד. אם תוסיפו לזה את היכולת לווסת את הטמפ' בצורה אופטימאלית, את המנגנון הבטיחותי שמצויד בחיישן נגד התחממות יתר, את המהירות בה הוא מחמם את החדר ואת הפעולה השקטה, תדעו שאתם מסודרים גם בשיא החורף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ילדה ישנה. ShutterStock
לישון בלי לסבול מהקור ובלי להתייבש/ShutterStock

לחמם את הבטן

חימום חדר אוכל/מטבח דורש אף הוא מחשבה, מהסיבה הפשוטה שברוב היום הוא אינו מאוכלס ולכן מדובר בחימום נקודתי בחלל גדול. הצבת מפזר חום רצפתי וכיוונו אל השוהים בחדר איננה הפתרון האידיאלי. אבל אם תמקמו מערכת חימום קונווקטור טורבו, תרגישו היטב את הטמפ' משתנה במהירות. כאן גם טמון היתרון הגדול שלו: הוא מסוגל לחמם את החלל הגדול בתוך מספר שניות ואין צורך להפעילו מבעוד מועד ולבזבז חשמל.

להתחמם גם מחוץ למקלחת

בימי החורף, דוד המים החמים יוצא מגדרו כדי שלא נתקלח במים קרים. כאן אין פשרות ומים חמימים לא יגרמו לנו להכניס את הילדים לחדר האמבטיה. אבל לדאוג למים רותחים זה לא מספיק ויש צורך לחמם את החלל. תנור אמבטיה הוא לא דבר חדש אבל אם כבר החלטתם להתחדש כדאי לוודא שמדובר בתנור בטיחותי בפני מים, שמצויד בתרמוסטט המפסיק את פעולת המכשיר במצב חום מקסימלי וכזה הניתן לתלייה על הקיר הרחק מידם של הילדים, ומאפשר לקבוע את רמת החום הרצויה.

לסיכום, החורף הישראלי רחוק רק חודש וחצי מתחילת האביב אבל לפנינו עוד ימים קרים ובעיקר לילות. חימום החללים השונים בבית יבטיחו שהייה נעימה יותר לכל בני הבית ומה שבטוח, שינה בטוחה יותר.

לפרטים נוספים על פתרונות חימום הבית בחורף לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully