וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון המעסיק: מספר ימי החופשה גדל ל-12 בשנה

דב גיל-הר

9.2.2016 / 13:32

בראיון לאולפן וואלה! NEWS מסבירה ח"כ רחל עזריה כי חוק ימי העבודה מותאם לתפישות שרווחו בימי מפא"י וכי המציאות השתנתה ולכן יש לשנות גם את החוק. "המעסיקים מבינים שזה יועיל גם להם"

עריכה: ניר חן

הכנסת אישרה אתמול את התיקון לחוק ימי העבודה שהציעה ח"כ רחל עזריה (כולנו) לפיו יגדל מספר ימי החופשה המינימלית להם זכאי עובד מ-10 ימים בשנה ל-12 ימים. בראיון לאולפן וואלה! NEWS מסבירה עזריה כי מדובר בפשרה בין הדרישה הראשונית להעלאת מספר ימי החופשה ל-15 יום בשנה לבין התנגדות המעסיקים למהלך.

"ישראל נמוכה בפיריון העבודה ביחס למדינות ה-OECD", אמרה עזריה. "אנחנו עובדים יותר מדי שעות וזה ניכר. מצד אחד זה קשה למעסיקים קטנים להוסיף ימי חופשה לעובדים אבל רבים מהם מבינים שבטווח הארוך המהלך יועיל להם".

עזריה סיפרה כי המהלך זכה לתמיכתו של יו"ר מפלגתה משה כחלון ושלא נתקל ממש בהתנגדות בממשלה אלא בסוג של שוק – כי מדובר בחוק שלא השתנה מאז שנות החמישים. "צריך להבין שהחוק מותאם לימי מפא"י אז התפישה הייתה שהעובדים הם המעמד הבינוני והמעסיקים הם המליינים. המציאות מאז השתנתה וכעת גם מעסיקים רבים הם אנשי המעמד הבינוני". עזריה אמרה שתיקון החוק הזה היה המטרה הראשונה שלה בעת היבחרה לכנסת וכי היא שמחה שעלה בידה לממש זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • ימי חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully