וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קניוני עזריאלי: גם ברמלה לאנשים יש רצון לצרוך

לרגל פתיחת הסניף החדש של משביר לצרכן בקניון עזריאלי רמלה, התייצבו קברניטי הקבוצה לראיון על צרכנות בעיר מעורבת, ועתיד הקניונים בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארנון תורן וצביקה רוזנטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה נפתח ברמלה קניון עזריאלי שאמור לשמש יותר מ-200,000 תושבי רמלה, לוד, באר יעקב וישובי הסביבה. היום (שלישי) מושק הסניף ה-39 של רשת משביר לצרכן, שישתרע על פני שטח של פני 2,500 מ"ר בקומה אחת. עד כמה העיר כמו רמלה וסביבתה, שנחשבת לפריפריה חברתית עם תושבים במעמד סוציואקונומי נמול יחסית, יכולה לפרנס קניון ענק בסדר גודל שהוקם לפני שנה? ומה הצורך בבית כלבו ענק שכזה בתוך הקניון, כאשר הקניון עצמו מאגד בתוכו את כל סוגי החנויות והמותגים.

על מנת לברר את הסוגיות שוחחנו עם מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, ארנון תורן.

פתיחת קניון בעיר מורכבת ומעורבת כמו רמלה, עד כמה זה שונה מכל עיר אחרת?

כמו כל עיר גדולה שלא היה בה קניון גדול בסדר גודל הקניון שלנו עד כה, גם ברמלה התרחש אותו התהליך. כמו בקניון שפתחנו לפני כמה שנים במודיעין, לקח זמן עד אנשים הפכו את הקניון לקניון הבית שלהם. אנו רואים תהליך דומה ברמלה, 11 חודשים מהפתיחה ועד היום, אנו רואים את מגמת העליה במספר המבקרים, את העליה בפדיון החנויות, והציבור עת עת משנה את הרגליו.

העיר היא מעורבת עם נוצרים מוסלמים ויהודים, כשאתה פועל בעיר מעורבת ההתייחסות השיווקית מתאימה. למרות שמבחינת התמהיל של החנויות לא עשינו שום שינוי. כי בסוף הציבור של המגזרים השונים מחפש אותו דבר, מגוון האפשרויות לבילויים ולקניות שלו.

אבל יש הבדל בין המסוגלות הכלכלית של תושב רמלה לעומת תושב מודיעין, אז מרגישים את ההבדל הזה?

מסכים שיש הבדל. אבל מתברר שהרצון של האוכלוסיה לצרוך הוא רצון גדול, גם אם ההכנסה הפנויה בנפש לא גדולה, עדיין קיים הרצון לצרוך ולהוציא כסף, וזה בא כנראה על חשבון רצונות אחרים. אולי הם חוסכים פחות או מוציאים פחות במקומות אחרים, אבל תרבות הצריכה קיימת בכל המגזרים.


בקניון שהוא עצמו בית כלבו ענקי שיש בו מכל וכל, מה הצורך בבית כלבו ענקי של 2500 מ"ר?

העולם של בתי כלבו לא רק שלא נעלם מן העולם, הוא הולך וצומח. בכל כל סיבוב שאת עושה בחו"ל את פוגשת עדיין את בתי הכלבו הגדולים, בוודאי בארה"ב ובארופה. יש הרבה קהלים, שמעדיפים למצוא דברים מכל סוג בחנות אחת. וזו הסיבה שרצינו לפתוח חנות גדולה, מתברר שחנות כזו מייצרת הד גדול. אנשים שואלים הרבה שאלות, מתי החנות נפתחת? מהסקרים שערכנו התברר שקהל היעד שלנו ברמלה צמאים לסוג כזה של חנות. אנחנו מקווים שהסניף יהפוך לחנות איזורית.


יש תחושה שיש המון קניונים בישראל, האם יש מקום לקניונים חדשים? מה צופה להם העתיד?

יש כמה דברים שאין בהם ספק, הציבור בארץ ובעולם, יש להם צרכים טבעיים, וחלק מהצרכים זה גם להיפגש ולשהות במקומות מהסוג הזה. הועיל וכך יש מקום לקניונים והם יישארו איתנו עוד הרבה שנים. כמובן שיש דינמיקה קבועה של השתנות, צריך לבדוק כל הזמן את השוק ולעדכן את הקניונים.

גם לאור העליה בקניות המקוונת שחלה בארץ ובעולם?

זה לא מחליף זה את הבילוי ואת השופינג בקניון. בסוף שני הדברים מתחברים יחד. אנחנו ערניים למגמות ותופעות אלה ונותנים להם מענה בהתאם.

ושאלה למנכ"ל הקניון הצעיר ברמלה, צביקה רוזנטל – עם אילו אתגרים מתמודד קניון בשנה הראשונה להיווסדו?

ראשית חשוב לציין, שמדובר בקניון אזורי שמהווה מנוע צמיחה משמעותי בעיר והביא 700 מקומות עבודה חדשים; אנו מזהים פוטנציאל רב ומשוכנעים בהצלחה רבה. היות וזהו הקניון השישי שיש לי הזכות לנהל, הניסיון לימד אותי כי האתגרים העיקריים עמם מתמודדים, בשנה הראשונה ובכלל, הינם: יצירת שינוי הרגלי צריכה במרחב הביקוש, יצירת תמהיל עסקים אופטימלי ואטרקטיבי (הבאנו את הקניון לתפוסה מלאה) והבאת קהלי יעד רבים ומגוונים ממרחב הביקוש הרלוונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully