וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווקים ממשיכים לרעוד: בורסות אסיה נופלות גם היום

10.2.2016 / 8:22

המשקיעים בורחים לנכסים בטוחים: הין נסחר בשיא של 15 חודשים מול הדולר והפרנק בשיא של 4 חודשים מול המטבע האמריקאי. היום: עדות ילן בקונגרס

הבורסה בטוקיו נפתחת בירידות שערים על רקע רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה, מרץ 2011. AP
הבורסה בטוקיו נפתחת בירידות שערים על רקע רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה, מרץ 2011/AP

עוד יום של ירידות היום (ד') בבורסות אסיה על רקע התגברות החששות ליציבות הבנקים. וול סטריט ננעלה אמש בירידות והחוזים העתידיים על מדדי המניות שם ממשיכים לרדת גם היום, מחיר הנפט צנח ל-28 דולר לחבית והחשש ליציבות בנקים גדולים מתעצם - במיוחד באירופה.

אחרי צניחה של יותר מ-5% אתמול, בורסת יפן מאבדת היום יותר מ-2%. בסידני רושמים המדדים ירידות דומות. מדד MSCI אסיה מאבד 0.7%. במקביל לירידות במניות, המשקיעים בורחים לנכסים בטוחים כגון הין היפני והפרנק השווייצרי. הין נסחר בשיא של 15 חודשים מול הדולר והפרנק בשיא של 4 חודשים מול המטבע האמריקאי.

"החששות לגבי הבנקים באירופה מגבירים את אווירת הסלידה מסיכון שהייתה כבר בשווקים", אמר לסוכנות רויטרס אסטרטג מט"ח בכיר בברקליס בטוקיו. "בנוסף, הנתונים בארה"ב החודש היו פושרים וזה ריכך את הטון של בכירים בפד לגבי העלאות הריבית".

האירוע המרכזי היום בשווקים הוא תחילת עדותה בת היומיים של יו"רית הפד ג'נט ילן בקונגרס, שם היא אמורה לספק רמזים באשר למדיניות המוניטרית והמשך העלאות הריבית.

אסטרטג מט"ח בסיטי אמר לרויטרס בהקשר זה כי "ילן מתמודדת עם 'שאיבה' של ארה"ב לבעיות בסין, השווקים המתעוררים, שוק הסחורות, חולשת הבנקים באירופה ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully