וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נט ילן פסימית: המצב בשווקים פחות תומך בצמיחה

10.2.2016 / 15:48

יו"רית הפד פתחה את עדותה בקונגרס ונשמעה פסימית יותר לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית. לדבריה, קיימים סיכונים הקשורים בין היתר לבריאות הכלכלה הסינית ועלולים להוביל לחולשה ביצוא האמריקאי

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ונשיא הבנק האירופי מריו דראגי, אוגוסט 2014. AP
ג'נט ילן/AP

יו"רית הפד ג'נט ילן נשמעה היום (ד') בפתיחת עדותה בקונגרס, פסימית יותר לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית, אך לא סיפקה רמזים כלשהם לגבי המועד הבא של העלאת הריבית, או לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האמריקאי ייסוג מהמדיניות המוניטרית המרסנת.

ילן אמרה כי התנאים בשווקים הפיננסים פחות תומכים בצמיחה ואם המצב הזה יימשך הוא עלול להכביד על הכלכלה. היא ציינה בנוסף כי קיימים סיכונים מהותיים הקשורים לבריאות הכלכלה הסינית. "אם הסיכונים האלה יימשכו, פעילות החוץ והיצוא האמריקאי עלולים להיחלש", לדבריה.

עם זאת, ילן איזנה את הגישה הפסימית וטענה כי הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח בקצב מתון ואף "לעקוף את התחזיות שלנו". "השיפור בשוק העבודה והצמיחה בשכר עשויים לתמוך בצריכה הפרטית". היא העריכה עוד כי המדיניות המוניטרית המרחיבה צפויה לתמוך ולעודד את הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בעתיד הקרוב.

ילן כאמור לא התייחסה לתחזית שסיפק הבנק בדצמבר, כאשר העלה את הריביות לראשונה מזה 9 שנים, לפיה הוא צפוי להעלות את הריביות ב-4 פעימות לפחות ב-2016. היא רק ציינה שהפד אינו נמצא במצב אוטומטי בכל הנוגע למדיניות המוניטרית המרסנת.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נט ילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully