וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס מהמשרד בארץ? ככה תשיגו לעצמכם רילוקיישן

16.2.2016 / 14:25

חלום הרילוקיישן מעסיק ישראלים רבים – חיי נוחות בחו"ל עם משכורת גבוהה ובלי דאגות. אספנו בשבילכם את הנתונים שיעזרו להבין מה דרוש כדי לצאת לרילוקיישן, תתחילו לארוז

מערכת וואלה!

לארוז את החיים ולעבור למדינה זרה מטעם העבודה - זה נשמע כמו משימה לא פשוטה, בטח כשמדובר בבעלי משפחה. ובכל זאת, רילוקיישן נראה כמו החלום האולטימטיבי של הישראלי הממוצע - חיים בחו"ל עם משכורת קבועה, גבוהה מהמשכורת בארץ, ומעסיק שדואג לכל "המסביב". אין מינוס, אין משכנתא, אין יוקר מחייה. חיי נוחות כלכלית לכמה שנים טובות ואולי אפילו הגירה בעקבות המהלך.

החלטנו לבדוק את החלום במספרים ולברר באיזה תחום ובאיזה תפקיד הסיכוי להשיג רילוקיישן גבוה יותר. ומה עושים עם המשפחה?

יותר משרות רילוקיישן בתחום ההיי-טק

הסיכוי שלכם לצאת לצאת לרילוקיישן גבוה אם המקצוע שלכם הוא בתחום ההיי-טק. הנתונים שאספה חברת רילוקיישן סורס, שעוסקת במתן פתרונות למשאבי אנוש גלובליים, מגלים כי70% מהעובדים שיצאו ב-2015 למשרות רילוקיישן, היו מתחום ההיי-טק.עלייה של 10% בהשוואה ל-2014.

לדברי עו"ד צבי קן תור, שותף במשרד עוה"ד קן תור-עכו, העוסק בדיני ניוד מומחים, ההסבר לכך טמון בשתי סיבות עיקריות: ראשית, ב-2015 חלה ירידה משמעותית ביותר בהיקף הפעילות של חברות זרות באפריקה, בעיקר בפרויקטים בתחום התשתית וההנדסה, שבהם הועסקו בעבר מאות מהנדסים ומומחים שונים. כמו כן, בשל עלייה מתמשכת בשיעור האבטלה ברחבי העולם, מדינות רבות נאלצו להקשיח את התנאים לקבלת ויזת עבודה עבור זרים, ופחות ופחות מומחים בתחומים שאינם היי-טק, קיבלו במהלך השנה החולפת אשרת עבודה. רף תנאי הקבלה עלה ובעקבות כך, עובדים שבעבר קיבלו באופן יחסית קל את האשרה, נאלצו השנה להישאר בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר עובדי חוץ שמגויסים במיוחד לצורך רילוקיישן

גם אם החברה שבה אתם עובדים לא צפויה להתרחב אל מעבר לגבולות המדינה, אל ייאוש. הרבה חברות היום מגייסות אנשים מבחוץ בדיוק לצורכי הרילוקיישן - 84% מתפקידי הרילוקיישן אוישו ב-2015 בעובדים מחוץ לארגון. לדברי גליה אלינסקי, מנכ"לית חברת רילוקיישן סורס, הסיבה לשיעור המשרות הגבוה שמאוישות על ידי עובדים מחוץ לארגון היא העלייה התלולה בהיקף המשרות שמוצעות לצד עלייה מתונה הרבה יותר בהיצע עובדים בעלי ניסיון שרלוונטי לתפקיד, ומעוניינים לצאת לרילוקיישן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילו תפקידים מבוקשים ברילוקיישן?

נתוני השכר של היוצאים לרילוקיישן מגלים את התפקידים המבוקשים ביותר: סביר להניח שהעליות בשכר נבעו מהצורך למשוך את בעלי התפקיד. פרט לידיעה המשמחת שהשכר הממוצע של יוצאים לרילוקיישן עלה בשנה האחרונה ב-7% כדאי שתדעו שהעלייה המשמעותית ביותר הייתה לאנשי פיתוח תוכנה ברילוקיישן. שכר מתכנת C++/ JAVA, עלה ב-15.5% מרמה של 32,300 שקל בשנת 2014, ל-37,240 שקל ב-2015, ושכרו של ראש צוות פיתוח תוכנה ב-2015 היה 48,070 שקל.

בתפקידי ניהול בכירים עלה השכר ב-10%-11%. עלייה של 11% נרשמה בשכר המשולם למנכ"ל פעילות של חברה גדולה, מ-51,300 שקל בשנת 2014, לרמה של 57,000 שקל ב-2015. מנהל סניף של חברה קטנה השתכר בשנת 2015 שכר בגובה של 43,700 שקל – נתון שמגלם עלייה של 10%.

עלייה בלתי מבוטלת בשיעור 12% נרשמה גם בקרב מומחים לשיווק באינטרנט. נתוני הסקר מלמדים כי במהלך שנת 2015, השכר הממוצע ששולם בתחום ברילוקיישן עומד על 27,664 שקל.

יותר מקרים של רילוקיישן עם המשפחה

בשורה משמחת לבעלי המשפחות שביניכם. אם לא תיארתם לעצמכם שתוכלו לכבוש את העולם גם אחרי שהתחתנתם והבאתם ילדים לעולם, תדעו שרילוקיישן עושים עם המשפחה. יותר ויותר חברות נכונות ורוצות להוציא עובדים עם משפחותיהם לרילוקיישן, למרות העלויות הכבדות הכרוכות בכך. על פי הסקירה, נרשמה עלייה של 10% בשיעור המשפחות שעשו רילוקיישן. "החברות מבינות כי יש מחיר לניתוק של העובד ממשפחתו והניסיון לימד אותן כי עדיף שלא להותיר את המשפחה בארץ, שכן הסיכוי לכישלון הרילוקיישן בשל כך – גבוה", אומרת גליה אלינסקי.

אז אם אתם בתחום הנכון וגם במקצוע הנכון, תתחילו לארוז. רק אל תשכחו שמדובר במבחן גדול לזוגיות, ויתורים משמעותיים בפן האישי והפסד גדול למדינה שלנו. כי מדובר בבריחת מוחות מהטובים שיש לנו כאן - רק תבטיחו שתחזרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully