וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק במו"מ לרכישת מניות פלאפון במחיר הגבוה במאות מיליוני דולרים ממחירן כיום

הדר חורש

13.10.2002 / 7:06

המוכרת, שמרוק, תוכל עקב כך להימנע מהצגת הפסד על השקעתה בפלאפון; המו"מ הוא תנאי להשתתפותה של שמרוק במכרז על רכישת בזק



במו"מ המתנהל בין בזק לשמרוק לרכישת מניותיה של שמרוק בפלאפון, דורשת שמרוק לקבל אופציה למכירת מניותיה בפלאפון לבזק במחיר הדומה למחיר שבו קנתה את המניות ב-2001 - כך מסרו מקורות המקורבים למו"מ המתנהל בין החברות. לפי ההערכות, מתבקשת בזק לשלם תמורת מניות פלאפון מחיר הגבוה ב-50%-40% משוויין הנוכחי.



שמרוק שילמה במארס 2001 כ-630 מיליון דולר תמורת מחצית מניות פלאפון, ובנוסף התחייבה להשקעה של 50 מיליון דולר בפלאפון. משמע, השקעתה בפלאפון בוצעה לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד דולר. כיום, שווי מניותיה של שמרוק בפלאפון נאמד ב-350-300 מיליון דולר, כמחצית מהסכום ששילמה שמרוק בעסקה.



שווי השוק של פרטנר, שמניותיה נסחרות בוול סטריט ובתל אביב, הוא 750 מיליון דולר. אף שגודלן של שתי החברות דומה, ביצועיה העסקיים של פרטנר טובים מביצועיה של פלאפון. צמיחתה של פרטנר מהירה יותר והיא חברה רווחית, בעוד שפלאפון ממשיכה להפסיד.



לפי התנאים שלפיהם רכשה שמרוק את מניותיה בפלאפון, יכולה בזק לקנות את המניות על פי הערכת שווי השוק שלהן. עסקה כזו עשויה להסב לשמרוק הפסד של כ-300 מיליון דולר.



שמרוק מימנה את רכישת המניות באמצעות הלוואות בסך 250 מיליון דולר מבזק ו-300 מיליון דולר מבנק הפועלים. מכיוון שהמניות הן הביטחון היחיד להלוואות, עשויים בנק הפועלים ובזק להיפגע גם הם כתוצאה מירידת ערך הביטחונות. לפיכך, במידה שהמניות יירכשו עתה מידיה לפי מחיר העסקה המקורי, תימנע שמרוק מהצגת הפסד של 300 מיליון דולר על השקעתה. בנוסף יבטיחו בנק הפועלים ובזק את שווי הביטחונות שהעמידו לעסקה.



שמרוק הציעה עצמה, בשיתוף עם איש העסקים חיים סבן, כמתמודדת על הפרטת בזק. ההצעה סותרת את ההתחייבות שנתנה שמרוק בעת שרכשה את מניות פלאפון, שלא להגיש הצעה לרכישת בזק. הממשלה הסכימה לוותר על ההתחייבות, בתנאי ששמרוק תתחייב למכור את מניותיה בפלאפון לכל מי שיזכה במכרז על בזק, על פי הערכת השווי שתיקבע על ידי הממשלה.



שמרוק מתנגדת לדרישה זו, שכן היא עלולה לגרום למכירת מניותיה בפלאפון על פי שווי השוק הנוכחי שלהן. בניסיון לפתור את המחלוקת ולאפשר את השתתפותה של שמרוק במכרז, לוחצים גורמים ממשלתיים על בזק לפתור את בעיית ההשקעה בפלאפון בשבועות הקרובים, באמצעות התחייבות לחלץ את שמרוק ללא הפסד מעסקת פלאפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully