וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק לפיתוח התעשיה יקבלו פיצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת

חיים ביאור

13.10.2002 / 7:36

עובדי הבנק, הממומן ע"י המדינה, במו"מ מתקדם עם ההנהלה; האוצר: ההסכם צריך לקבל את אישור הממשלה



זיכרון דברים בנוגע לשמירה על זכויות עובדי בנק לפיתוח התעשיה , גובש בתום משא ומתן שנערך בסוף השבוע שעבר בהשתתפות מנכ"ל הבנק אורי גלילי, סמנכ"ל משאבי אנוש נתן דקל, יו"ר ועד העובדים חיה דויטש ומזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות הפקידים ציון שמע.



המו"מ התקיים על רקע הקשיים שאליהם נקלע בנק לפיתוח התעשיה, עקב התמקדותו במגזר לווים עסקי, ההרעה במצב המשק, וכן הסכמי השכר המפליגים שנחתמו בבנק במשך השנים. הבנק, המעסיק 160 עובדים, מתקיים בימים אלה מקו אשראי בהיקף של יותר ממיליארד שקל שהעמיד לו בנק ישראל, והוא אמור להעמיד למכירה את תיק האשראי שלו.



המסמך שגובש קובע כי עובדים הצפויים לפיטורים בשנתיים הבאות יקבלו פיצויים מוגדלים בשיעור של 170%-160% (כולל ההפרשה לקרנות הפיצויים) בתוספת משכורת בגובה שניים עד ארבעה חודשים בגין "הסתגלות"; הפיצויים לעובדים שיפוטרו לאחר תקופה של יותר משנתיים יהיו מופחתים במעט.



זיכרון הדברים ייהפך השבוע להסכם קיבוצי מיוחד, האמור להבטיח גם שמירה על זכויות שצברו עד כה עובדי הבנק. חטיבת עובדי הבנקים דורשת לקבוע במסמך כי עובדים מבוגרים (הגיל המדויק עדיין לא נקבע) יוכלו לצאת לפנסיה תקציבית מוקדמת.



לדברי שמע, ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בעבר בבנק עומדים בעינם. לדבריו, עדיין נותרו "מחלוקות מסוימות" עד לגיבוש ההסכם הסופי, הטעון את אישור דירקטוריון הבנק.



הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, אמור לקבל היום את זיכרון הדברים לעיונו. רכלבסקי אמר אתמול כי "על פניו נראה שהמסמך שגובש אינו מכיל סעיפים חריגים בהתחשב בכך שמדובר בגוף שעתידו אינו ברור".



מוטי בסוק מוסיף: ממשרד האוצר ומבנק ישראל נמסר אתמול כי בנק לפיתוח התעשיה אינו יכול לחתום על הסכם פרישה עם ההסתדרות ועם עובדיו ללא אישור הממשלה. לדברי האוצר, טיוטה מההסכם חייבת להגיע לממונה על השכר באוצר ולרשות החברות, ולזכות לאישורם כדי להעניק לו תוקף, ולאחר מכן צריך ההסכם לקבל את אישור הממשלה.



מבנק ישראל נמסר, באופן לא רשמי, כי הטיפול וההכרעה בעניין צריכים להיעשות על ידי בעלי הבנק - המדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully