וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש הערבה יוסט כדי לאפשר נחיתת מטוסים גדולים באילת; הנתיב שייסגר נסלל בשנה האחרונה

זוהר בלומנקרנץ

13.10.2002 / 10:30

לגבי מפגע הבטיחות השני שעליו הצביעה ועדת הבדיקה המיוחדת - קרבתו של צינור ניקוז למסלול - נודע כי רשות שדות התעופה השלימה את הליכי התכנון להעתקתו, וכי ניתן להתחיל בעבודות



מאת רויטל לוי-שטיין וזוהר בלומנקרנץ



קטע כביש הערבה בכניסה לאילת, הסמוך לשדה התעופה בעיר, יועתק, כדי לאפשר את המשך הטיסות הפנים-ארציות של מטוסים גדולים לאילת וממנה - כך סוכם בתום סיורו של מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, בשדה התעופה באילת ביום שישי. ההצעה תוגש היום לאישורו של שר התחבורה, אפרים סנה.



על פי הפתרון שהוצע בישיבה שנערכה בלשכתו של מנהל שדות התעופה אילת ועובדה, זאב שריג, ייסגר הנתיב המזרחי של כביש הערבה, הגובל בגדר שדה התעופה, ובמקומו ייסלל נתיב נסיעה דו-מסלולי נוסף, מערבית לתוואי הכביש הקיים. בנוסף הגדר ההיקפית של שדה התעופה תוסט מערבה ב-15 מטר, כך שייווצר מרחק תקני בין הכביש החדש למסלול בשדה, שיאפשר את המשך הטיסות של מטוסים גדולים דוגמת בואינג 757 ו-737.



הנתיב הדו-מסלולי שאותו מציע בן ציון לסגור, נסלל בשנה האחרונה, והוא פתוח לתנועה חודשים ספורים בלבד. זאת, במסגרת הסטת הכביש מערבה לפי דרישת מינהל התעופה ועל פי תוכניות שקיבלו את אישור רשות שדות התעופה.



עלות הסטת הכביש מערבה נאמדת במיליון שקל, לא כולל עבודות הסטת גדר שדה התעופה. את התוכניות התחייבה עיריית אילת להכין בתוך כשלושה שבועות ומע"צ התחייבה לבצען. ראש העיר אילת, גבי קדוש, אמר על ההחלטה: "מדובר בחלם. משלם המסים עומד לשלם פעם שנייה עבור הדבר הזה".



קרבתו של הכביש הקיים למסלול היא מפגע הבטיחות העיקרי שעליו הצביעה ועדת הבדיקה המיוחדת בראשותו של אריה עוז, שמינה ראש מינהל התעופה, עמוס שפירא. בישיבה סוכם על זירוז הליך התכנון ההנדסי ואישורו בוועדות הבנייה, כך שניתן יהיה להתחיל בהקדם האפשרי בביצוע העבודות.



סנה החליט לסגור את שדה התעופה באילת לתנועת מטוסים גדולים בתעופה הפנים-ארצית ולהסיטה לעובדה. באחרונה הודיע השר כי אם יתוקנו ליקויי הבטיחות עד 11 בנובמבר, יהיה ניתן להמשיך את תנועת המטוסים הגדולים לאילת. גורמים בעיריית אילת הטילו ספק ביכולת לסיים את עבודות הסטת נתיב הכביש מערבה בתוך חודש.



לגבי מפגע הבטיחות השני שעליו הצביעה ועדת הבדיקה המיוחדת - קרבתו של צינור ניקוז למסלול - נודע כי רשות שדות התעופה השלימה את הליכי התכנון להעתקתו, וכי ניתן להתחיל בעבודות. עוד סוכם בישיבה כי מכשיר העזר לניווט יועבר לשטח שדה התעופה.



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בזמנו, כאשר הותווה התואי החדש, היו מעבר לכביש תוכניות בנייה שלא איפשרו הסטת הכביש יותר מערבית. תוכניות אלה לא אושרו, וכעת אין בעיה". בעיריית אילת דחו את הטענה הזו.



הישיבה נערכה בהשתתפות קדוש, מהנדס מחוז הדרום במע"צ אשר סגל, נציג מינהל התעופה וחבר ועדת הבדיקה יוסי שפיצר, וכן האחראי על בטיחות שדות התעופה ברשות שדות התעופה, גבי בן סימון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully