וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.פי. מורגן: צ'ק פוינט עשויה להיפגע ב-4-5 מיליון דולר בשנה מהחלטת וריסיין שלא למכור שירותים של גופים שלישיים

גתית פנקס

13.10.2002 / 10:52

סכום זה מהווה כ-1% ממכירותיה השנתיות של צ'ק פוינט; בבית ההשקעות אומרים כי ההכנסות הללו של צ'ק פוינט עשויות לעבור למפיצים אחרים; המשקיעים לא התרגשו והמניה עלתה 6.5%



התוצאות הכספיות של ענקית אבטחת הרשתות הישראלית צ'ק פוינט לרבעון השלישי של השנה כבר ידועות פחות או יותר, שכן החברה שיחררה הודעה מקדימה בשבוע שעבר לפיה הכנסותיה יהיו 103-104 מיליון דולר והרווח יסתכם ב-63 מיליון דולר (25 סנט למניה) - בהחלט תוצאות אותן ראוי לשבח בתקופות כאלה, גם אם הן מהוות פספוס קל של תחזיות ההכנסות.



למעשה, המומנטום החיובי חזר למניית צ'ק פוינט בתקופה האחרונה, כך שאפילו הודעתה הלא חיובית של חברת VeriSign האמריקאית מסוף השבוע לא הרסה את החגיגה, וצ'ק פוינט מצידה השלימה עלייה הדרגתית של 8.6% מאז תחילת הרבעון הרביעי של השנה היישר אל שווי שוק של 3.7 מיליארד דולר. וריסיין מתמחה בשירותים דיגיטליים המאפשרים ניהול מסחר ותקשורת מאובטחים (Digital Trust Services). במסגרת זו, לחברה 4 תחומי התמחות: שירותי אינטרנט, אבטחה, תשלום ותקשורת.



ומה הקשר לצ'ק פוינט? ובכן, ביום חמישי האחרון הודיעה חברת וריסיין, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר, כי היא מתכננת להפסיק מכירות של מוצרים ושירותים עבור גופים שלישיים, ולהתמקד בעיקר בעסקי הליבה שלה. הסיבה היא שהמכירות עבור גופים שלישיים - שתרמו לחברה כ-75 מיליון דולר בשנה (כמחצית מכך תמורת יעוץ), מתאפיינים בשולי רווח גולמי נמוכים. צ'ק פוינט היתה המקור ל-4-5 מיליון דולר ממכירותיה של וריסיין בשנה (כ-1% מהכנסותיה השנתיות של צ'ק פוינט הישראלית).



"צ'ק פוינט תחטוף את המכה הקשה ביותר", אומר צוות אנליסטים של בית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן בראשותו של סטרלינג אאוטי ואהרון שוורץ, "ובמידה פחותה יותר גם החברות ActivCard, נטסקרין ו-RSA סקיוריטי, שאנו מסקרים בצורה שוטפת. ייתכן שחלק מההכנסות הללו יועברו למפיצים אחרים, אולם השאלה העיקרית היא כמה חלק יהיה המעבר".



בבית ההשקעות העריכו כי מניית צ'ק פוינט עשויה להילחץ כלפי מטה, אולם המשקיעים היו רחוקים מלהילחץ, והמניה סיימה את המסחר דווקא בעלייה נאה של 6.5%. "המשקיעים עשויים לחשוש מאובדן ערוץ אסטרטגי של צ'ק פוינט", סבורים בג'יי.פי. מורגן. בשלב זה, לדבריהם, הם אינם משנים את התחזיות לאף אחת מהחברות שהוזכרו ברשימת הנפגעות לעיל, אולם הם יבדקו בדקדוק יתר את תוצאותיה של צ'ק פוינט לשני הרבעונים הקרובים, במיוחד על רקע שלושת הרבעונים הראשונים של 2002 שלא היו חזקים במיוחד בשורת ההכנסות.



החברה תפרסם ביום חמישי הקרוב את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully