וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובר במגעים לרכישת פרנדלי רובוטיקס בכ-2 מיליון דולר

עודד חרמוני

13.10.2002 / 10:55



יצרנית שואבי האבק האמריקאית הובר מנהלת מגעים לרכישת הקניין הרוחני של חברת פרנדלי רובוטיקס הישראלית, שפיתחה רובוטים ביתיים לשאיבת אבק ולכיסוח דשא. הכוונה היא להפוך את פרנדלי רובוטיקס - המצויה בכינוס נכסים קבוע שמונה לה לבקשת הבנק הבינלאומי, הנושה הגדול ביותר שלה - למרכז הפיתוח של הובר.



מכונס הנכסים של החברה, משרד דנציגר, קלגסבלד, רוזן ושות', נמסר בתגובה כי מאז שהוצעו נכסיה הרוחניים של פרנדלי רובוטיקס למכירה מתנהלים מגעים עם כמה מתעניינים, בהם הובר.



להובר ופרנדלי חוזה השקעה משותף בפיתוח רובוטים המיועדים לשאיבת אבק בבית, ולפיו הובר אמורה להשקיע עוד כ-2 מיליון דולר בשני מועדים, לפי קצב ההתפתחות של המוצר. בעוד כחודש אמורה הובר להעביר לפרנדלי כמיליון דולר במסגרת ההסכם.



הובר מתמודדת מול כמה הצעות מגורמים אחרים, בין השאר ממשקיעים לשעבר בחברה, אך עד כה לא הגיעו המגעים עמה או עם גורם אחר לשלב הפקדת ערבות בנקאית. בין היתר מתקיימים מגעים בין כונס הנכסים של החברה לבין המשקיעים בה, בהם הקרנות אתגר וקונקורד 1.



נודע כי הובר מציעה כ-2 מיליון דולר, ומעוניינת להקים חברה ישראלית שתמשיך לפעול עם מצבת כוח האדם הקיימת של פרנדלי רובוטיקס, המונה 25 איש. לפי ההצעה, העובדים יחזיקו בכ-40% מהבעלות על החברה החדשה. הובר אינה יכולה להעביר את פעילותה של פרנדלי רובוטיקס לחו"ל מאחר שהחברה קיבלה מענק מהמדען הראשי של התמ"ס, ובהתאם לחוק המו"פ אינה יכולה להוציא את נכסיה מישראל.



חובותיה של פרנדלי רובוטיקס מגיעים לכ-12 מיליון דולר. החברה חייבת 5.1 מיליון לבנק הבינלאומי, שלבקשתו מונה לה עו"ד רונן מטרי לכונס נכסים, 3.5 מיליון דולר לחברת ההלוואות EVP ו-2 מיליון דולר לבנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully