וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן נדל"ן גוזרת קופון מ-GTC: תרשום רווח הון של כ-10 מ' ד' ממכירת 50% ממרכז קניות בוורשה

אלי דניאל

13.10.2002 / 10:53

GTC פולין, המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 36%, מוכרת את הזכויות במרכז הקניות לחברת רודמקו ההולנדית בכ-83 מיליון דולר



חברת קרדן נדל"ן הנמנית עם קבוצת קרדן השקעות שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, עתידה לגזור בקרוב קופון נאה בדמות רווח הון של כ-10 מיליון דולר בגין החזקתה בכ-36% ממניות GTC פולין.



זאת, לאחר ש-GTC פולין חתמה על הסכם שבמסגרתו תעביר לחברת רודמקו (Rodamco) ההולנדית 50% מהזכויות במרכז הקניות והבידור גלריה מוקטוב (Galeria Mokotow), הממוקם ברובע מוקטוב בוורשה, בתמורה לכ-83 מיליון דולר, לפי תג מחיר של כ-166 מיליון דולר למרכז הקניות כולו.



GTC פולין ורודמקו אף הסכימו לשתף פעולה בעתיד בהקמה, ניהול והפעלה של מרכזי בידור וקניות נוספים בפולין. בקרדן נדל"ן מציינים כי מאחר שהעסקה מותנית בקיומם של מספר תנאים, מועד ה-Closing שלה עתיד להיות ברבעון השני של שנת 2003.



פרויקט מרכז הקניות גלריה מוקטוב בנוי על שטח של כ-47 אלף מ"ר (שלב א') ושטח נוסף להרחבה של כ-11.5 אלף מ"ר (שלב ב'). המרכז המסחרי (שלב א') מושכר במלואו לשוכרים מקומיים ולדיירי עוגן בינלאומיים והוא מניב דמי שכירות שנתיים של כ-14.7 מיליון דולר. הרחבת המרכז המסחרי (שלב ב') עתידה להסתיים בימים אלה, כאשר כל השטחים הנוספים הושכרו זה מכבר, והם צפויים להניב הכנסה נוספת בהיקף של כ-4 מיליון דולר לשנה.



בנוסף, פרויקט גלריה מוקטוב כולל עתודות קרקע בשטח של כ-20 דונם בסמוך למרכז המסחרי עליהן ניתן להקים מבני משרדים בשטח של כ-47 אלף מ"ר.



GTC פולין מוחזקת בשיעור של כ-61.8% ע"י GTC International המנהלת את פעילות הנדל"ן של קרדן נדל"ן בחו"ל ומוחזקת על ידה בשיעור של 58.8%, כאשר בעלי מניות נוספים של GTC פולין הם דויטשה בנק, סיטי בנק ומשקיעים זרים נוספים. GTC סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות של כ-31.7 מיליון דולר גידול של כ-118% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה GTC הפסד של 67 אלף דולר, קיטון של כ-93% לעומת ההפסד אותו היא רשמה ברבעון השני של שנת 2001.



רווח ההון שתרשום קרדן נדל"ן צפוי לשנות בצורה מהותית את דו"חותיה, לאחר שבשנת 2001 הציגה החברה הפסד של כ-17.9 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של השנה היא הפסידה כ-6.7 מילין שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully