וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בכבלים: "הבנקים מרגישים בנוח עם חוב של 1,070 דולר למנוי של הכבלים - יאשרו התחלת השקעה בטלפוניה"

ערן גבאי

13.10.2002 / 11:26

בכבלים בונים על החזר מהיר של ההשקעה בטלפוניה באזורים העסקיים, ועל יכולתם למנוע בעתיד פרישה ארצית במאות מיליוני דולרים



"הבנקים מרגישים בנוח עם העברת חוב לחברת הכבלים הממוזגת בהיקף של 1,070 דולר למנוי, ויאשרו התחלת השקעה בטלפוניה הפנים ארצית", כך אומר בכיר בתעשיית הכבלים. למעשה, אם יאשרו הבנקים את תוכניות העבודה של חברת הכבלים הממוזגת, הרי שחובה של החברה יתקרב בשיא ל-6 מיליארד שקל.



המרוויחה הגדולה מהסדר החובות המתגבש בחברת הכבלים הממוזגת היא מתב , שעשויה לקבל כ-660 מיליון שקל במזומן כתוצאה מהמיזוג. לאחרונה, טוענים גורמים המקורבים לשיחות כי מתב מציבה תנאי למיזוג - קבלת הפרש החובות במזומן. ההפרש בין החוב הנורמטיווי שתעביר כל אחת משלוש החברות לחברה הממוזגת, 1,070 דולר, לבין חובה של מת"ב, מסתכם בכ-520 דולר למנוי. מתב, לה כ-280 אלף מנויים, תעשיר את קופתה לאחר המיזוג בכ-660 מיליון שקל, וברמות שער הדולר הנוכחיות עשוי הסכום להגיע לכ-700 מיליון שקל.



בעבר נדונה האפשרות שהיקף החוב שיעבירו חברות הכבלים לחברה הממוזגת יהיה על פי מפתח של 940 דולר. הגדלת רמת החוב למנוי ל-1,070 דולר מגדילה משמעותית את הסיכון של הבנקים, שמצד אחד מתחייבים לסגירת הפרשי החובות של מת"ב וערוצי זהב במזומן, ומנגד תולים את עיקר בטחונם בתוכניות העבודה והצמיחה של חברת הכבלים הממוזגת.



הסבר לסיבה בגינה הבנקים עשויים לאשר את הגדלת היקף החוב שתיטול על עצמה חברת הכבלים הממוזגת עשוי להתקבל מאמירה נוספת של הבכיר בכבלים בסוף השבוע, "הבנקים יאשרו התחלת השקעה בטלפוניה הפנים ארצית". בבנקים ובכבלים לא יוותרו על ההזדמנות לדחות את פתיחת התחרות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בשנה נוספת - כך שהיא תחל רק לקראת סוף 2005. ברור לכל, שהתחלת השקעה בטלפוניה באזורים העסקיים הרווחיים בארץ תחייב, אומנם, השקעה נוספת של כמה עשרות מיליוני דולרים, אך יכולת ההחזר על השקעה זו יחסית מהירה.



החלת השירות האוניוורסלי שילווה בהשקעה של מאות מיליוני דולרים היא שמדאיגה את הבנקים ואת הכבלים, אך ההערכה היא שהכבלים יוכלו לקבל הקלות לעניין זה בעתיד. די להיווכח בימים אלה כיצד מתקדמת פרשת כניסתה האפשרית של קבוצת שמרוק למכרז לרכישת השליטה בבזק, כדי להבין שבשוק התקשורת הישראלי קודם כל עונים בחיוב על הזדמנות שנקרית בדרך - מאוחר יותר יהיה די זמן כדי לשנות, לעגל או להבין מחדש את התנאים שהוצבו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully