וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש: "להתחיל את החינוך המקצועי אפילו בגילאי הגן"

דב -גיל-הר

21.2.2016 / 13:14

יו"ר התאחדות התעשיינים בישראל מזהיר באולפן וואלה! NEWS מפני מחסור בידיים עובדות בתעשייה ומגן על רעיון בתי הספר המקצועיים. "יש דברים שמותר להעתיק מהגויים"

עריכה: ניר חן

בראיון באולפן וואלה! NEWS קרא יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש להרחבת החינוך המקצועי בארץ. "בישראל 40% מהתלמידים לומדים חינוך מקצועי, לעומת 50%-60% במדינות המערב, ה-OECD ", טען ברוש.

לדברי ברוש התדמית השלילית שדבקה בחינוך המקצועי אינה עומדת בקנה אחד עם המציאות. "כבר לא מדברים על פחחים ונפחים, אם תפתח את מכסה המנוע במכונית שלך, תראה שהכל סגור ורק כשאתה מגיע למוסך מתחברים למכונית שלך עם מחשבים – הכול היי-טק ואתה לא יודע איך להפעיל כלום אם אתה לא יודע שימושי מחשב ואלקטרוניקה. גם בתעשייה המסורתית כביכול זה ככה".

ברוש ענה למבקרים ששואלים למה להתחיל עם החינוך המקצועי כבר בתיכון, שנועד לדבריהם להרחבת הדעת. לטענתו, החינוך המקצועי אינו בא במקום הלימודים העיוניים והוא מקנה לתלמיד תעודת בגרות מלאה וגם תעודה מקצועית. "זה לא חוסם, זה נותן איכויות נוספות שמשרתות את התלמיד בהמשך חייו", אמר ברוש. לדבריו יש להתחיל עם החינוך במקצועות אלה כמה שיותר מוקדם - "אפילו בגילאי הגן".

ברוש הצביע על כך שגם הצבא זקוק לאנשים מקצ ועיים ושהוא מתמודד עם אותה בעיה איתה מתמודדת התעשייה 3-4 שנים מוקדם יותר.

ברוש הגיב גם לביקורת שנמתחה על בתי הספר המקצועיים בנוגע להסללת תלמידים ממוצא מזרחי למקצועות עבודת הידיים. "אנחנו נמצאים כבר בתקופה שהאשכנזים, התיימנים העירקים הם כבר נשואים אחד לשני", אמר ברוש, "אני למדתי מקצוע, אלקטרוניקה, והיו איתי אשכנזים ומזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully