וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניעים כשרים? חרם חרדי על מפעלי נייר שעובדים בשבת

21.2.2016 / 16:37

הוועדה החרדית למען השבת קוראת לציבור החרדי להחרים מוצרים שמיוצרים במפעלים מחללי שבת, וממליצה לרכוש מוצרים מחו"ל או ממפעל ישראלי אחד ויחיד שמקפיד על דקדוקי ההלכה

מערכת וואלה!

ביום חמישי התפרסמה בעיתון החרדי "בקהילה" קריאה מחודשת שלא לצרוך נייר ממפעלים מחללי שבת בארץ. ההודעה פורסמה מטעם הוועדה למען השבת, גוף של רבנים ועסקנים חרדים, שקורא לרכוש נייר מיובא מחו"ל או ממפעל אחד ויחיד ששומר שבת כהלכה בארץ, מפעל "שניב" באופקים.

הסיפור מזכיר את הסערה שעוררה הפוסט של חברת מרצ עדית דיאמנט להחרים מסעדה ברעננה שהפכה לכשרה וסגורה בשבת. במקרה ההוא, זכתה הקריאה לתגובות נזעמות שמחו על הפגיעה במסעדה על רקע דתי, והורדה לבסוף מפייסבוק.

אולם במקרה הפוך, של הועדה החרדית, הקריאה להחרים מפעלים ישראלים ולהעדיף מוצרים מחו"ל עברה חלק.

מודעה חרדים. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
המודעה שפורסמה בעיתון/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

"זו עוד דוגמה לתהליך ההקצנה וההתבדלות שכל כך מאפיינים את העסקנות החרדית", טוען מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, "רק מוחות מעוותים ומשובשים יקראו להעדיף מוצרים מחו"ל על מוצרים ישראלים ובכך לחבל במשק הישראלי ולהביא לפיטורי ישראלים. חלק לא מבוטל מהציבור החרדי כבר הבין שאנשים אחים אנחנו ועל כולנו לשאת בנטל הביטחון והפרנסה ולהפסיק לקדוח חורים בסיפון הספינה המשותפת. השאלה היא מתי הממסד החרדי יבין את זה".

אבל לא רק הקריאה לרכישת המוצרים מחו"ל מעוררת תהיות - העדפה למפעל ישראלי אחד ויחיד על פני שאר המפעלים, מריחה מאינטרסים אחרים פרט לשמירה על השבת. כאן עולה השאלה מדוע בחרה הועדה להתמקד במפעלים לייצור נייר ולהבליט מפעל אחד מתוכם, ולא ערכה רשימת מפעלים שומרי שבת בכל התחומים.

"הננו להודיע כי הגענו למסקנה כי כיום קיים בא"י מפעל ייחודי בגודלו שהינו מוצרי נייר ללא חשש חילולי שבת", נכתב בהודעת הרבנים. "נתברר כי מפעל "שניב" הינו שומר שבת עפ"י כל דקדוקי ההלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully