וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקופוס במגעים לגיוס 12-15 מיליון דולר

בעז בבאי

13.10.2002 / 12:22

במו"מ מתקדם לרכישת חטיבה טכנולוגית של יצרנית אלקטרוניקה גדולה באירופה

חברת סקופוס (Scopus), העוסקת בפיתוח פתרונות להעברת שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי פס רחב, החלה במגעים ראשונים לגיוס 12-15 מיליון דולר. קרן ג'נסיס פרטנס בוחנת אפשרות להוביל את הגיוס, שבו אמורים להשתתף גם המשקיעים הקיימים בחברה.

בינואר 2001 השלימה החברה גיוס בהיקף של 17 מיליון דולר לפי שווי של כ-55 מיליון דולר אחרי הכסף. בחברה מושקעות הקרנות ורטקס, פיטנגו, פורמולה ונצ'רס, שדות מו"פ, שרם פודים קלנר, קטליסט והיזם יוסי ורדי. כור נחשבת לבעלת המניות הגדולה בחברה עם אחזקה הנאמדת בין 25% ל-30% ממניות סקופוס.

סקופוס נמצאת כיום בשלב מתקדם של משא ומתן לרכישת חטיבה טכנולוגית של אחת מיצרניות האלקטרוניקה הגדולות באירופה - כך על פי דיווח של חברת המידע D&A. להערכת גורמים בתעשיית ההון סיכון בישראל, הגיוס לא נועד לממן את העסקה, שתתבצע ככל הנראה באמצעות החלפת מניות, אלא לחזק את החברה מפני אפשרות של החרפת המשבר במגזר ההיי-טק העולמי, וכן לסייע לה לטפל בהצלחה בהיבטים שונים הקשורים לרכישה.

סקופוס הוקמה ב-1995 כסטארט אפ בבעלות תדיראן לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לדחיסת וידיאו דיגיטלי. פתרונות החברה מאפשרים שידור ערוצי טלוויזיה, נתונים, ו-IP באמצעות לוויין, כבלים או טלפוניה.

החברה צפויה לרשום השנה מכירות בהיקף של 30-35 מיליון דולר, לעומת מכירות של כ-25 מיליון דולר ב-2001 ו-19 מיליון דולר ב-2000. על לקוחות החברה נמנות רשתות טלוויזיה גדולות, בהן סקאיי (SKY), סי.בי.אס (CBS), אר.טי.אל (RTL) ובי.בי.סי (BBC).

החברה, המנוהלת על ידי דוד מחלב, מעסיקה כ-160 עובדים במטה הניהול ומרכז הפיתוח בראש העין ובסניפים בארה"ב, גרמניה, ברזיל, הודו, סין, מקסיקו ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully