וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד המחירים בספטמבר עשוי לרדת בשיעור של 0.3%

ליאור כגן

15.10.2002 / 10:21

באילנות בטוחה מעריכים כי המדד יעלה ב-0.4%; בנק הפועלים: המדד ב-2002 יסתכם ב-7.3%; מדד חודש אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.5%

מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר, שיתפרסם ביום שלישי צפוי לרדת בעד 0.3%, אך חלק מהגופים הכלכליים מעריכים כי יעלה קלות. בבית ההשקעות אילנות בטוחה מעריכים כי המדד יעלה ב-0.4%. הכלכלנים מציינים כי מדד המחירים של חודש ספטמבר אינו מושפע מהפיחות האחרון בשקל, לעבר הרמות הנוכחיות של 4.8 שקלים לדולר.

כלכלני הבנקים עידכנו לאחרונה את תחזיות המדד לחודש אוקטובר, והן נעות סביב עלייה של 0.4%0.5%. עידכון תחזית המדד לחודש אוקטובר התבצעה בשל העלייה בשער הדולר שהתבצעה בתקופה האחרונה על רקע הורדת הדירוג של הבנקים, החולשה בשווקים הפיננסיים ואיומי המלחמה בעיראק.

פתחיה בר שביט, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, מעריך כי מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר יעלה ב-0.1%. את מדד המחירים של חודש אוקטובר הוא עידכן לעלייה של 0.4%. להערכתו, האינפלציה בשנת 2002 תסתכם ב-7.3%, גבוה בהרבה מיעד האינפלציה שקבעה הממשלה ? 2.5%-3.5%. עם זאת, בר שביט, כמו רוב הכלכלנים, מעריך כי המדד יעלה בכ-3% ב-12 החודשים הקרובים.

הערכות הכלכלנים, אם יתממשו, מאפשרות למשקיעים באפיקים השיקליים להפיק רווחי הון נאים. השחרים נסחרים היום בתשואה של כ-11%, ואילו המק"מים בתשואה של כ-9%. אם האינפלציה בשנה הקרובה תסתכם בכ-3%, מדובר ברווח ריאלי גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully