וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פופוליזם זול": החקלאים מגיבים לרפורמה של כחלון

אילנית חיות

22.2.2016 / 9:13

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים: "כחלון לא מצליח להוריד את מחירי הדיור ולכן הוא בא לחקלאים. מזל שהוא בחר להתעסק אתנו והם לא יצאו למלחמה בעזה"

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
פופוליזם או תכנית אמיתית? משה כחלון/עומר מירון

מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור יוצא במתקפה חריפה נגד שר האוצר משה כחלון, בעקבות חשיפת תכנית משרדי האוצר והחקלאות לביטול מכסות הייצור והמועצות החקלאיות. "כחלון לא מצליח להוריד את מחירי הדיור ולכן הוא בא לחקלאים. מזל שהוא בחר להתעסק אתנו והם לא יצאו למלחמה בעזה. זו הסיבה המרכזית שיצאו עם התכנית כי לא היו צריכים לעשות זאת כך. אנחנו באמצע משא ומתן וזה לא ראוי לצאת בהצהרות חד-צדדיות".

כפי שחשף אתמול ב"גלובס", משרדי החקלאות והאוצר בדרך לביטול מכסות הייצור על ביצים, עופות וחלב. נושא זה נדון בין המשרדים כחלק מתוכנית כוללת להורדת יוקר המחיה. בתמורה, הממשלה תפצה את ה חקלאים באופן ישיר, בדומה לסבסוד הניתן לחקלאים באירופה.

לדברי צור, "בדגים אנחנו כבר בסוף המו"מ. 90% מהדגים מיובאים גם כך, ואנחנו קרובים לסיכום עם האוצר על הפיצוי שיקבלו המגדלים ולא היה צריך לעשות את האו אה הגדול הזה. בחלב יש את הסכם לוקר כך שהם לא יכולים לפתוח אותו בשנתיים הקרובות ולכן לא עומד מאחורי האמירות האלה שום דבר. בהסכם לוקר הורדנו את המחיר, המדינה השקיעה כסף כדי לצמצם רפתות ושילמה בעד זה 300 מיליון שקל. הורידו לנו את מחיר החלב הגולמי, ונכון להיום הממשלה חתומה על הסכם שתוקפו שנתיים קדימה. כל האמירות הגדולות האלה זה פופוליזם זול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully