וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תעופה אירופיות צפויות לקרוס לאחר שיופסק להן הסיוע הממשלתי בתשלומי הביטוח

סוכנויות הידיעות

13.10.2002 / 13:10

העלייה העצומה בעלויות הביטוח מפני סיכוני מלחמה וטרור, וסיומה של תוכנית החירום של הנציבות האירופית, עלולים להביא להרס חברות רבות



מומחי תעופה מזהירים כי העלייה העצומה בעלויות הביטוח מפני סיכוני מלחמה וטרור עלולה להביא לקריסת חברות תעופה בריטיות ואירופיות - כך מדווחת רשת BBC. בסוף אוקטובר תבוא לקיצה תוכנית החירום של הנציבות האירופית, שהתירה למדינות האיחוד לסייע בתשלומי הביטוח מפני סכנת מלחמה של חברות התעופה.



משמעותו של המהלך היא שחברות התעופה האירופיות ייאלצו לשלם תעריפים מלאים, לראשונה מאז פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר. התקפת הטרור על ארה"ב חשפה אפשרות לפיה חברות התעופה ייאלצו לשאת בעלויות אובדן שנגרם על גבי הקרקע. זאת, כשהתברר לפתע שתביעות הפיצויים של משפחות ובתי עסק על אובדן חיי אדם ורכוש עלולות להיות מופנות נגדן.



קודם לכן, קיבלו על עצמן החברות רק אחריות של צד שלישי במקרה של פעולה מלחמתית, בעוד הממשלות הסכימו לערוב לפוליסות ולשאת בפועל בתשלומי הפיצויים במקרה של תביעה. לדברי הנציבות, חברות התעופה אינן זקוקות עוד לסיוע הממשלתי. רבים סבורים שהזינוק החד בעלויות יהיה מעבר ליכולתן של מספר חברות, העומדות כבר כיום בפני קשיים פיננסיים חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully